کد خبر: ۲۱۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 10
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به 98 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی از واگذاری بخشی از واحدهای مسکن مهر به کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد
شفاآنلاین> اجتماعی> محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نشست صبح امروز خود با رییس جمهوری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، صحبت‌هایی را در خصوص وضعیت مسکن مهر مطرح کرد.

به گزارش شفاآنلاین: برنامه ما در بخش مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد تا پایان برنامه ششم یعنی تا پایان سال ۱۳۹۹ است.

*۹۰۰ هزار واحد تا پایان سال ۹۹ تکمیل می شود که تامین منابع مالی آن مهم بود؛ در این راستا از رئیس جمهوری و هیات دولت به دلیل افزایش سرمایه بانک مسکن تشکر می کنیم.

*حدود ۹۸ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است که یا تمام شده یا نیمه تمام است؛ البته با تدبیر رئیس جمهوری در دو هفته گذشته، حدود ۶۰ هزار واحد را به کمیته امام خمینی (ره) واگذار کردیم.

*همچنین در نظر است تا ۳۰ هزار واحد از مجموع واحدهای بدون متقاضی در اختیار بهزیستی قرار گیرد که در این زمینه در حال مذاکره با این سازمان هستیم.

*قطعاً کار ساخت مسکن مهر امسال و نهایتاً سال آینده نهایی می‌شود اما برخی واحدها به‌خصوص شرکت‌های تعاونی مسکن پرونده‌های حقوقی دارند که باید تعیین تکلیف شوند و تکمیل این واحدها منوط به احکام قضایی است.
احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه بازآفرینی شهری

* ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش بازآفرینی شهری تا سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود.

*برنامه بازآفرینی شهری اعم از احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات و ساخت مسکن مناسب و در شأن مردم شریف ایران بر اساس تفاهم‌نامه مبادله شده بین سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی در چارچوب آئین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، مقررشده در ۲۷۰ محله هدف سال ۹۷، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.

*بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن برنامه‌ریزی انجام داده است.

*تسهیلات بانکی این طرح تا سقف مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال در ازای هر واحد مسکونی از طریق بانک‌های عامل معرفی‌شده از جانب بانک مرکزی، تأمین و با معرفی و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط به‌صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

*تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه کشور در شهرهای جدید آغاز شده است. نیز اشاره کرد و گفت: شیوه‌های تولید مسکن در شهرهای جدید به روش مشارکت در ساخت و محله سازی خواهد بود. تجارت‌نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: