کد خبر: ۲۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 10
وجود قرابت‌های فرهنگی میان ایران و افغانستان و مجاورت جغرافیایی در کنار برخورداری سیستان و بلوچستان از امکانات و ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان فرصت‌های بی‌نظیری را برای همکاری در حوزه سلامت ایجاد کرده است
شفاآنلاین>سلامت> دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان آمادگی دارد تا با رعایت ضوابط قانونی و بین‌المللی سطح همکاری‌های خود را با نظام سلامت افغانستان ارتقا دهد.

به گزارش شفاآنلاین، ‌«سید محمد هاشمی شهری»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در دیدار با «عبدالرحیم نیک پور»، سر کنسول افغانستان در زاهدان، اظهار داشت: وجود قرابت‌های فرهنگی میان ایران و افغانستان و مجاورت جغرافیایی در کنار برخورداری سیستان و بلوچستان از امکانات و ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان فرصت‌های بی‌نظیری را برای همکاری در حوزه سلامت(Health) ایجاد کرده است. برای کنترل بهتر بیماری‌های عفونی چون سل و مالاریا و کاهش مرگ و میر مادران باردار تبعه افغانستان که در ایران سکونت دارند نیازمند توسعه همکاری‌های فرامرزی با محوریت سازمان‌های مردم نهاد بین‌المللی هستیم.

سرکنسول افغانستان در زاهدان نیز اظهار داشت: در صورت فعال شدن مسیر گردشگری سلامت بین افغانستان و سیستان و بلوچستان شهروندان ما نیز می‌توانند در نزدیک‌ترین کشور و در جایی که مشکل (Problem)زبان و برقراری ارتباط ندارند از خدمات درمانی استفاده کنند.

نیک‌پور ادامه داد: تاکنون در زمینه توسعه همکاری‌ها نشست‌های متعددی را برگزار کرده‌ایم و امیدواریم این بار با اعلام توانمندی‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و از طریق پیگیری‌های قانونی و حقوقی در سطوح وزارت امور خارجه دو کشور زمینه عملیاتی کردن توافق‌های شفاهی فراهم شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: