کد خبر: ۲۱۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 08
این میوه مانند شربت اکسپکتورانت خاصیت خلط‌آور دارد و موجب تخلیه خلط از گلو و کاهش سرفه‌های بیمار می‌شود
شفاآنلاین> سلامت>  کارشناس مسئول آموزش سلامت علی آباد کتول گفت : میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضدسرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی در میان درمانگران طب سنتی چین معروف است.

به گزارش شفاآنلاین: مصرف این میوه زمستانی برای افرادی که مبتلا به سرفه‌های خلط‌ دار هستند، بسیار مناسب است. این میوه مانند شربت اکسپکتورانت خاصیت خلط‌آور دارد و موجب تخلیه خلط از گلو و کاهش سرفه‌های بیمار می‌شود.

شهناز شیرنگی گفت : افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه نارنگی به تنهایی می‌توانند به درمان این مشکل بپردازند. این گروه می‌توانند میوه نارنگی را به تنهایی میل کنند یا از آب یا میوه خشک‌شده آن مصرف کنند که همگی خاصیت ضدنفخ دارند.

حتی افرادی که تمایل دارند می‌توانند میوه خشک‌‌شده نارنگی را به صورت پودر درآورده و آن را به غذای خود اضافه کنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

افرادی که در نسخه آنها داروهایی وجود دارد که به افزایش میزان پتاسیم خون کمک می‌کند، باید مراقب باشند که مصرف همزمان این دارو با نارنگی موجب افزایش بیش از حد پتاسیم در بدن آنها می‌شود و این مسئله خود عوارض جانبی متعددی به دنبال دارد بنابراین افرادی که داروهای حاوی پتاسیم مصرف می‌کنند باید در مصرف نارنگی دقت کنند و حتما با مشاوره متخصص خود این میوه را مصرف کنند.

او افزود : شاید تا امروز نارنگی را تنها به عنوان یک میوه خوش‌آب و رنگ و خوشمزه می‌شناختید افرادی که دچار مسمومیت با الکل می‌شوند می‌توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. همچنین خاصیت سم‌زدایی نارنگی به بیمار کمک می‌کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

وی افزود:اگر به فشارخون مبتلا هستید نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک‌شده آن به غذا کمک می‌کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنید. همچنین افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند می‌توانند از طریق میوه نارنگی، پودر یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی تصریح کردپوست خشک‌شده نارنگی یکی از مفیدترین بخش‌های این میوه زمستانی برای بهبود سرفه‌های روزهای سرد زمستانی است. وبدا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: