کد خبر: ۲۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 08
بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاینخبرداد:
شفا آنلاین- بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران سرطان پروستات را پس از سرطان ریه شایع ترین بیماری میان مردان دانست وبه تشريح علايم بيماري وپيشگيري ازآن پرداخت.

دکتر حمیدرضا دهقان منشادی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: با افزایش سن معمولأ مردان بالای 50سال در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

وی سرطان پروستات را از شایع ترین بیماری های مردان دانست و ادامه داد: از این رو مردان بالای 50سال حتمأ برای انجام معاینات بالینی ناحیه پروستات باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با بیان این که تومور پروستات می تواند رشد آهسته ای داشته باشد تصریح کرد: فردی که امکان ابتلا به بیماری پروستات را دارد علائمش ممکن است با فرد مبتلا به بزرگی خوش خیم پروستات فرقی نکند. مانند این که برای دفع ادرار از خواب بیدار شدن- تکرر ادرار- قطره قطره شدن ادرار و احساس ماندن ادرار در مثانه.

دکتر دهقان منشادی یادآور شد: اگر این علائم بروز پیدا کنند لزومأ به معنی ابتلا بیمار به پروستات نیست بلکه امکان دارد ناشی از عفونت؛ تومور یا بزرگی خوش خیم پروستات باشد.

وی اظهار کرد: در صورتی که بیماری فردی به مرحله پیشرفته رسیده باشد امکان دارد دردهای کمری- استخوانی موجب آزارش شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این که آیا سرطان پروستات در سنین جوانی هم بروز می کند گفت:اين نوع سرطان تنها درحدود 10درصد از جوانان دیده می شود.حال آنكه بیشترین مبتلایان مردان بالای 50سال هستند.

به گفته وی بروز این بیماری در سنین جوان تر یعنی افراد بین 40 تا 45 سال نادر است.

وی در خصوص درمان پروستات نيز به خبرنگار شفا آنلاین گفت: درمان این بیماری شایع با روش های جراحی امکان پذیر است که با برداشتن پروستات به صورت کامل و در مواقعی همراه با غدد لنفاوی است.

وی افزود: به دلیل این که دراين زمينه بحث تومور مطرح است توصیه بر استفاده کمتراز روش های کم تهاجمی تر است.

دکتر دهقان منشادی تصریح کرد: البته در دهه های اخیر رشد استفاده از درمان های غیرتهاجمی مانند پرتودرمانی توانسته سهم درمان های غیر جراحی را افزایش دهد.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با بیان این که خوشبختانه در کشورما درمان های پروستات با موفقیت بسیار بالایی همراه است گفت: البته درمان های هورمونی هم جایگاه خودش را دارد اما شیمی درمانی جایگاه زیادی ندارد.

وی در این باره افزود: اگر درمان های هورمونی جوابگو نبود استفاده از درمان های شیمی درمانی تا حدی به بیمار کمک مي كند.

بازرس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران تأکید کرد: گوجه فرنگی در امر پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات بسیار موثر است.

وی توصیه کرد: از مصرف سبزیجات تازه و استفاده کمتر از ادویه جات و مواد افزودنی غیر گیاهی نباید غافل شد. چرا که اینها در امر پیشگیری بسیار کمک کننده هستند.

دکتر دهقان منشادی هشدار داد: بیماران دیابتی،افرداي که سوابق عفونت های مثانه دارند و یا درگیر بیماری های کلیه هستند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که مصرف مغز گردو- بادام- فندق و پسته در امر پیشگیری از این بیماری موثر اند در عین حال توصیه کرد: مصرف آبمیوه های طبیعی و استفاده از غذاهای گیاهی هم در امر پیشگیری موثراند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
سلام.من ۱۸ سالمه و تکرر ادرار و درد استخوان کمر دارم.ممکنه از پروستات باشه؟(یبوست هم دارم)
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط یک ارولوژیست معاینه شوید تا مشخص شود مشکل چیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
0
سلام من ۴۲سال دارم پروستات دارم دلیلش چیست آیا خطر هم داره
مدیر پایگاه
باسلام
شما درسنی نیستید که دچار بیماری حاد پروستات باشید اما باید ببینید آزمایش های تخصصی و معاینه بالینی چه می گوید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
سلام من ۱۵ سالمه ممکن است من الان سرطان پروستات بگیرم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: