کد خبر: ۲۱۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 06
زوائد پوستی از موارد بسیار شایع بوده و در اغلب اوقات بی ضرر هستند. این برجستگی ها میتوانند ناشی از عوارضی همچون عفونت , واکنش های الرژیک ,اختلال پوستی , سرطان پوست
شفا آنلاین>سلامت>زائده پوستی نوعی غدد خوش خیم پوستی است که برای بدن ضرری نداد. این زوائد پوستی انواع مختلفی دارند در اینجا به چند مورد شایع که در ارتباط با این دوره شما میباشند اشاره میکنیم :

به گزارش شفا آنلاین:زوائد پوستی از موارد بسیار شایع بوده و در اغلب اوقات بی ضرر هستند. این برجستگی ها میتوانند ناشی از عوارضی همچون عفونت , واکنش های الرژیک ,اختلال پوستی , سرطان پوست .

شکل ظاهر و تعداد زوائد برجسته پوست <Skin remarkable debris>میتواندبسته به علت آن متفاوت باشند آنها ممکن است به رنگ پوست یا به رنگ های مختلف , خارش دار یا بدون خارش ,بزرگ یاکوچک باشند. برخی از آنها میتوانند سفت باشند . در حالی که برخی دیگر نرم و متحرک است . اکثر زوائد برجسته پوست نیازی به درمان ندارند . با این حال اگر باعث درد و ناراحتی شما میشوند و یا در صورت نگرانی در مورد هرگونه تغییر شکل آنها و یا وضعیت کلی پوست خود باید به پزشک مراجعه کنید .


دلایل انواع زوائد برجسته پوست :
بسیاری از عوارض میتوانند باعث ظهور زوائد پوست شوندشایع ترین این عوارض بی ضرر هستند و نیازی به درمان پزشک ندارندمگر اینکه موجب درد و ناراحتی شما شوند. این زوائد شامل: خالها صفر خالها

- میخچه یا پینه : مناطق ضخیم و زمخت پوست هستند که اغلب در پا و دست ایجاد میشوند.

- زگیل : برجستگی های ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی HPV هستند که به طور معمول بر روی دست و پا ایجاد میشوند . آنها ممکن است همرنگ پوست یا صورتی یا کمی مایل به قهوه ایی باشند.

زگیل تناسلی : یک عفونت انتقالی از راه جنسی (STD) است که نشانه ی آن گونه های خاصی از HPV است که موجب زگیل درد ناک یا خارش دار در اندام تناسلی میشود.

- تگ های پوستی : این زوائد فیلیپ های کوچک پوست هستند که معمولا در گردن زیر بغل کشاله ران زیر پستان رشد میکنند آنها ممکن است همرنگ پوست یا کمی تیره تر باشند و در 25% افراد چه زن چه مرد دیده میشود . قبل از 30 سالگی نادرند در افراد چاق شایع است برای ابتلا به آن استعداد خانوادگی در ژنتیک لازم میباشد .

برجستگی های پوست یعمدتا بی خطر بوده و مسائله نگران کننده ایی نیستند با این حال در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید :
-اگر شکا ظاهر برجستگی های پوستی تغییر کرد بدتر شده یا مدت طولانی باقی بماند
-اگرموجب درد با ناراحتی شود
-اگر به عفونت یا سرطان پوست مشکوک هستید

باید برای معاینه ضایعات پوستی : سابقه پزشکی سبک زندگی و مدیر علایم را مشاهده در بیمار بپرسید گاهی ممکن است برای شخص نمونه برداری یا بیوپسی انجام داد این روش شامل یک نمونه کوچک از بافت منطقه آسیب دیده به منظور انالیز و برسی ان است .

پزشک آنلاین
دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: