کد خبر: ۲۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
شفا آنلاين-عضو انجمن شیرینی و شکلات از تولید کیک غنی‌شده با کلسیم و ویتامین D برای اولین بار در ایران خبرداد و گفت: استفاده از غذاهای غنی‌شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده‌تر به خصوص در اطفال، جایگزین تجویز مکمل‌های دارویی شده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد کریمی گفت: امروزه در سراسر جهان، استفاده از غذاهای غنی‌شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده‌تر به خصوص در اطفال، جایگزین تجویز مکمل‌های دارویی شده است. در این میان، استفاده از این غذاها به خصوص در مواردی که با ویتامین‌های مورد نیاز بدن و کلسیم مورد نیاز استخوان‌ها غنی شده باشد، بیش از پیش حایز اهمیت خواهد بود.

عضو انجمن شیرینی و شکلات از تولید کیک بینگوپلاس به عنوان اولین کیک غنی‌شده با ویتامین دی و کلسیم، در کشور توسط متخصصان خبرداد و افزود: طبق تحقیقات انجام شده، تامین مقدار مورد نیاز روزانه ویتامین D به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: هر فرد روزانه به حداقل ده میکروگرم ویتامین D و ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. بنابراین امروزه در سراسر جهان استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده‌تر به خصوص در اطفال جایگزین تجویز مکمل‌های دارویی شده است.

به گفته کریمی، با توجه به تاثیر ویتامین D بر جذب کلسیم، کیک‌های غنی شده بینگوپلاس که مورد تائید سازمان غذا و داروی ایران نیز می‌باشد، از ترکیب این دو ماده به منظور افزایش جذب و تامین بخش مهمی از نیاز روزانه افراد به کلسیم و ویتامین D تولید شده و می‌تواند به عنوان مکملی ایده‌آل جهت تامین سلامتی و شادابی تمامی گروه‌های سنی پیشنهاد شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: