کد خبر: ۲۱۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 02
قبل از دولت دکتر روحانی پنج اورژانس در کشور خدمات رسانی داشت اما اکنون با افتتاح اورژانس هوایی میانه در آینده نزدیک تعداد اورژانس هوایی در کشور به 40 مرکز می رسد
شفاآنلاین> اجتماعی> رییس اورژانس هوایی کشور با اشاره به فعالیت 39 اورژانس هوایی در ایران، گفت: خدمات دهی این اورژانس از سال 1379 آغاز شده اما از زمان اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید تاکنون 34 اورژانس هوایی جدید راه اندازی شده است.

به گزارش شفاآنلاین: «محمد سرور» روز یکشنبه در بازدید از تجهیزات و مکان طرح اورژانس شهرستان میانه اظهار داشت: قبل از دولت دکتر روحانی پنج اورژانس در کشور خدمات رسانی داشت اما اکنون با افتتاح اورژانس هوایی میانه در آینده نزدیک تعداد اورژانس هوایی در کشور به 40 مرکز می رسد.

وی افزود: هدف دولت زیر پوشش قرار دادن کل کشور از خدمات اورژانس هوایی و کاهش خسارت های انسانی است.

سرور ادامه داد: بر این اساس تا اول آبان امسال 15 هزار و 411 ماموریت هوایی غیر نظامی انجام شده و 22 هزار و 495 بیمار و مجروح توسط اورژانس هوایی به بیمارستان های کشور منتقل شدند.

وی بیان کرد: با این اقدام شاهد کاهش حدود 50 درصدی مرگ و میر مادران باردار در برخی شهرهای مختلف دورافتاده و محروم کشور هستیم.

وی همچنین گفت: استقرار اورژانس هوایی در میانه نیز موجب زیر پوشش رفتن این شهرستان و شهرهای همجوار به شعاع 150 کیلومتری می شود.

سرور ادامه داد: مکان و تجهیزاتی که برای اورژانس هوایی در شهرستان میانه ایجاد شده مناسب و قابل قبول بوده اما باید اطراف این مکان برای مهار ورود حیوانات و انسان ها به ارتفاع 1.5 متر حفاظ کشیده و آسایشگاهی برای استقرار کشیک ها و امدادگران این اورژانس تخصیص داده شود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: