کد خبر: ۲۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 30
انواع حجامت عبارتند از با بادکش، حجامت با خون‌ریزی به این معنا که هنگام حجامت از فرد خون خارج می‌شود و حجامت بدون خون‌گیری که فقط لیوان حجامت گذاشته و بادکش برای فرد انجام و هیچ خونی گرفته نمی‌شود که به اصلاح حجامت بدون شرط گفته می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص طب ایرانی با اشاره به تاثیر حجامت در رفع نفخ شکم گفت: حجامت از طریق بادکش گرم بنابر تشخیص پزشک برای افرادی که نفخ بیش از حد دارند بسیار مناسب است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید مهدی غضنفری، با بیان این مطلب افزود: انواع حجامت عبارتند از با بادکش، حجامت با خون‌ریزی به این معنا که هنگام حجامت از فرد خون خارج می‌شود و حجامت بدون خون‌گیری که فقط لیوان حجامت گذاشته و بادکش برای فرد انجام و هیچ خونی گرفته نمی‌شود که به اصلاح حجامت بدون شرط گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه حجامتی که در آن خون‌گیری صورت می‌گیرد معروف‌تر است، افزود: تاثیر حجامت با خون‌گیری با توجه به خروج مواد اضافی و تصویه سازی خون (Blood)تاثیر خوبی برای فرد دارد.

این متخصص طب ایرانی خاطرنشان کرد: حجامت با بادکش یا بدون خون‌گیری  نیز به ۲ نوع تقسیم می‌شود که نوع اول با سورنگ مکش انجام و لیوان به سطح پوست می‌ماند که بادکش سرد می‌گویند و بادکش گرم هم داریم که در قدیم مرسوم بود و لیوان را داخل شعله قرار داده و با گرم شدن به سطح پوست گذاشته می‌شود.

غضنفری اضافه کرد: بادکش گرم برای افرادی که احساس وجود باد در سطح پوست خود دارند مناسب است که باید بنابر تشخیص پزشک(Doctor) در افرادی که نفخ بیش از حد در شکم و موجب درد و ورم در ناحیه شکم می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: