کد خبر: ۲۱۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 12
وزارت خزانه‌‌داری امریکا روز سه‌شنبه، پنجم نوامبر با انتشار فهرستی، برخی بانک‌های ایرانی را تحت تحریم ثانویه قرار داد
شفاآنلاین>بیمه و بانک> مدیر مبارزه با پولشویی و تطبیق بانک خاورمیانه جزئیات خروج چهار بانک و مؤسسه مالی ایرانی از فهرست تحریم‌های ثانویه امریکا را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین، فرزانه رجایی سلماسی با تأیید خروج چهار بانک (Bank)و مؤسسه مالی ایرانی از فهرست تحریم‌های ثانویه امریکا، گفت: وزارت خزانه‌‌داری امریکا روز سه‌شنبه، پنجم نوامبر با انتشار فهرستی، برخی بانک‌های ایرانی را تحت تحریم ثانویه قرار داد.

وی با بیان اینکه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی امریکا (اوفک) ارگانی است که زیر نظر اداره‌ کل خزانه‌داری فدرال امریکا فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این ارگان فهرست‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آنها فهرستی به نام SDN (Specially Designated National) است که این فهرست هم شامل افراد و شرکت‌هایی است که تحت تحریم اولیه هستند و هم افراد و شرکت‌هایی که امریکا آنها را تحت تحریم (Sanctions)ثانویه قرار داده است.

مدیر مبارزه با پولشویی و تطبیق بانک خاورمیانه افزود: به این ترتیب در روز پنجم نوامبر امریکا فهرستی را منتشر کرد که در آن برخی بانک‌های ایرانی شامل تحریم‌های ثانویه هم می‌شدند.

رجایی سلماسی با بیان اینکه برخی بانک‌ها از جمله سامان، کارآفرین، اقتصاد نوین، مسکن، سرمایه و... از ابتدا در فهرست تحریم‌های ثانویه قرار نداشتند، تصریح کرد: بنابراین، این طور نبوده که همه بانک‌های ایرانی از ابتدا تحت تحریم ثانویه بوده باشند و در واقع برای تعدادی از آنها برچسب subject to secondary sanctions قرار داده نشده بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: