کد خبر: ۲۱۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از امراض اروپا که این گزارش را منتشر کرده‌اند، "بارِ عفونتی" مقاومت آنتی بیوتیکی اندازه‌گیری شده در تعدادی از موارد معادل عفونت‌های اندازه‌گیری شده در بیماری‌هایی چون آنفلوآنزا، سل و ایدز است
شفاآنلاین>سلامت> گزارشی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد مقاومت آنتی بیوتیکی هر ساله باعث جان باختن حدود ۳۳ هزار نفر در اروپا می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از امراض اروپا که این گزارش را منتشر کرده‌اند، "بارِ عفونتی" مقاومت آنتی بیوتیکی اندازه‌گیری شده در تعدادی از موارد معادل عفونت‌های اندازه‌گیری شده در بیماری‌هایی چون آنفلوآنزا، سل و ایدز است.

مرگ و میرهای بسیاری هر ساله در سراسر جهان در پی عفونت(Infection) مستقیم ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها رخ می‌دهد که تعداد این مرگ و میرها تنها در اروپا هر سال ۳۳ هزار نفر برآورد شده است.

دانشمندان معتقدند که ۷۰ درصد از باکتری‌هایی که عفونت‌زا هستند، حداقل به یک آنتی بیوتیک مقاومند و در صورتی که این مقاومت‌ها وجود نداشت، قابل درمان بودند. این امر موجب گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی و افزایش تعداد باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌های اصلی شده و تهدیدی جدی برای سلامت جهانی به شمار می‌رود.

سه چهارم از افراد مبتلا به این عفونت‌ها در حین دریافت خدمات درمانی در مراکز بهداشتی به این عفونت‌ها مبتلا می‌شوند. از همین رو دانشمندان بر این باورند که تأثیر مقاومت آنتی بیوتیکی می‌تواند به طور چشمگیری از طریق اقدامات پیشگیرانه و کنترل مناسب عفونت‌ها و همچنین نظارت بر آنتی بیوتیک‌ها کاهش یابد.

شمار قربانیان مقاومت آنتی بیوتیکی در اروپا در دو کشور ایتالیا و یونان بیشتر بوده و حدود یک سوم از مرگ و میرهای ناشی از مقاومت آنتی بیوتیکی در ایتالیا رخ می‌دهد. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در این گزارش، قربانیان شامل همه افراد در تمامی سنین بوده، اما نوزادان و سالخوردگان بیشترین آسیب پذیری را نسبت به این عفونت‌ها دارند.

به گزارش سی ان ان، تقریبا دو پنجم از مرگ و میرها توسط باکتری‌هایی ایجاد می‌شوند که حتی به قوی‌ترین آنتی بیوتیک‌ها نیز مقاومت دارند. این پدیده به شدت نگران کننده است؛ چرا که آنتی‌بیوتیک‌ها آخرین گزینه درمانی موجود برای درمان (cure)این باکتری‌ها بوده و زمانی که موثر واقع نشوند، درمان عفونت‌ها بسیار سخت یا در بسیاری از موارد غیر ممکن می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: