کد خبر: ۲۱۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
در این بررسی متخصصان به مطالعه روی کانابینوئیدها و اثربخشی آن در بیماران مبتلا به ام‌ اس پرداختند. "کانابینوئید"ها گروهی از داروها هستند که روی گیرنده‌های کانابینوئید در بدن تاثیر می‌گذارند
شفاآنلاین>سلامت> ادعای استفاده از کانابینوئیدها در درمان علائم بیماری ام‌ اس موضوعی همواره بحث‌برانگیز بوده است.

به گزارش شفاآنلاین، در این بررسی متخصصان به مطالعه روی کانابینوئیدها و اثربخشی آن در بیماران مبتلا به ام‌ اس پرداختند. "کانابینوئید"ها گروهی از داروها هستند که روی گیرنده‌های کانابینوئید در بدن تاثیر می‌گذارند.

از آنجایی که گیرنده‌های کانابینوئید در واکنش‌های ایمنی دخیل هستند، برخی از محققان بر این باورند که این گیرنده‌ها می‌توانند به کاهش حمله خود ایمنی که موجب بیماری ام‌ اس می‌شود، کمک کنند.

در برخی از کشورها، متخصصان از کانابینوئیدها به منظور درمان (cure)تغییر عملکرد ماهیچه اسکلتی همراه با معلولیت و درد مرتبط با بیماری ام‌ اس استفاده می‌کنند.

به رغم برخی از شواهد که نشان‌دهنده تاثیر کانابینوئیدها در تسکین علائم بیماری ام‌ اس است اما هنوز دلایل مطرح شده کافی نیستند.

به گفته محققان کانابینوئیدها در درمان هیچ یک از علائم این بیماری اثربخشی لازم را نداشته و درعین حال مصرف آن با صدها عارضه(Complication) جانبی همچون خشکی دهان، احساس خستگی و گیجی همراه بوده‌ است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: