کد خبر: ۲۱۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 02
هر سال این دانشگاه برای رشته‌های پزشکی سه بار تکمیل ظرفیت اعلام می‌کرد و در هیچ سالی ظرفیت خود را به یکباره تکمیل نمی‌کرد در حالیکه شورای عالی سنجش و پذیرش امسال تنها یک بار اجازه تکمیل ظرفیت را به دانشگاه آزاد داد
شفاآنلاین>سلامت> سرپرست دانشگاه آزاد گفت: ثبت نام ۴ هزار و ۲۶۹ نفر از متقاضیان ذخیره رشته های پزشکی این دانشگاه ملغی شده است.

به گزارش شفاآنلاین، محمدمهدی طهرانچی در توضیح سرمنشا مشکلات پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد گفت: هر سال این دانشگاه برای رشته‌های پزشکی سه بار تکمیل ظرفیت اعلام می‌کرد و در هیچ سالی ظرفیت خود را به یکباره تکمیل نمی‌کرد در حالیکه شورای عالی سنجش و پذیرش امسال تنها یک بار اجازه تکمیل ظرفیت را به دانشگاه(University) آزاد داد.

وی افزود: در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۸ هزار و ۵۸۴ نفر ظرفیت اعلام شد که تنها ۴ هزار و ۱۳۶ نفر ثبت نام کردند در نتیجه ۸ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت خالی باقی ماند. به همین دلیل مقرر شد واحد های دانشگاهی برحسب اولویت ذخیره ثبت نام کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد عنوان کرد: در این مرحله باید ۵ هزار و ۶۹۰ نفر پذیرفته می‌شدند اما از آنجایی که در مرحله نخست ۱۸ هزار نفر ظرفیت اعلام شد و ۴ هزار نفر ثبت نام کردند بنابراین باید تعدادی بیشتر از ۵ هزار و ۶۹۰ نفر اعلام می شد تا دانشجو به تعداد کافی ثبت نام کنند به همین دلیل حدود ۴۸ هزار نفر در سه ردیف ذخیره ۱، ۲ و ۳ در این مرحله ظرفیت اعلام شد. افرادی که در این مرحله پذیرفته شدند ذخیره هستند.

طهرانچی عنوان کرد: در این مرحله به واحدها تاکید شد برحسب ظرفیت خود ذخیره ثبت نام کنند اما برخی از واحدها خطا کرده و بدون در نظر گرفتن ظرفیت، تمامی دانشجویان مراجعه کننده را ثبت نام کردند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۲ هزار نفر از ذخیره‌ها اعلام کردند که در صورت قبولی تمایل دارند در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند، اظهار داشت: از آنجا که نباید رتبه و نمره تراز افراد جابه جا شود دانشگاه ناچار شد تمامی دانشجویان پزشکی (medical)را مجددا باتوجه به رشته محل‌ها جابه جا کند لذا افراد جابه جا شدند و لیستی جدید با رشته‌ و محل متفاوت ایجاد و در نتیجه رشته محل برخی از پذیرفته شدگان تغییر کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در این تغییرات رعایت عدالت بود، تاکید کرد: با اعلام ظرفیت ۵ هزار و ۶۹۰ نفر، تنها هزار و ۸۸۵ نفر ثبت نام کردند. اعلام ظرفیت و تکمیل فرم توسط افراد به معنای پذیرش در دانشگاه نیست.

طهرانچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۸ هزار و ۹۰۷ نفر ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد حدود ۲ هزار و ۸۸۶ نفر خالی است.

وی با اشاره به تعداد پذیرفته شدگانی که ثبت نام آنها ملغی شده است، گفت: ۴ هزار و ۲۶۹ نفر از ذخیره‌ها ثبت نام کردند که ثبت نام آنها ملغی شد و دانشگاه با تمام توان به دنبال حل مشکلات پذیرفته شدگان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: