کد خبر: ۲۱۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
آروغ زدن و افزایش اندازه شکم، درد شکم یا لگن، اشکال در غذاخوردن، احساس سیری زود رس و تکرر و فوریت ادرار در زنان مبتلا به سرطان تخمدان شایع‌تر از سایر افراد است
شفا آنلاین>سلامت>یک انکولوژیست با اشاره به 4 نشانه شایع ابتلا به سرطان تخمدان گفت: زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان باید مورد مشاوره ژنتیک قرار گیرند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر حسین فودازی درباره سرطان تخمدان <ovarian cancer
>اظهار کرد: آروغ زدن و افزایش اندازه شکم، درد شکم یا لگن، اشکال در غذاخوردن، احساس سیری زود رس و تکرر و فوریت ادرار در زنان مبتلا به سرطان تخمدان شایع‌تر از سایر افراد است.

وی افزود: برخی انواع سرطان‌های تخمدان در دختران از سلول‌های زایای تخمدان منشأ می‌گیرد بنابراین  به‌دلیل علائم بالینی درد و توده شکمی زودتر قابل تشخیص هستند. درمقابل، تومورهای اپیتلیالی تخمدان که از قسمت سطح تخمدان منشا می‌گیرند در زنان یائسه بیشتر دیده می‌شوند.

این انکولوژیست با بیان اینکه  زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان باید مورد مشاوره ژنتیک قرار گیرند، عنوان کرد: غربالگری با سونوگرافی واژینال در دوره‌های شش ماهه، برای این افراد توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: سرطان تخمدان با نازایی در زنان در ارتباط است  بنابراین یکی از فاکتورهای ابتلا به سرطان تخمدان نداشتن زایمان است.

فودازی عنوان کرد: برداشتن رحم و تخمدان‌ها و تمام تومورهای موجود در شکم در بیماری که شرایط طبی پایدار دارد، درمان اصلی سرطان تخمدان اپیتلیالی است.

این آنکولوژیست اضافه کرد: در موارد انتخابی می‌توان برای کوچک کردن تومور تخمدان می‌توان از شیمی درمانی، رادیوتراپی یا جراحی بنابر تشخیص پزشک و بررسی‌ها، و آزمایش‌های لازم انجام داد چراکه نحوی درمان برای هر بیماری بنابر گشترش تومور متفاوت است.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: