کد خبر: ۲۱۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 26
پزشکان به والدین دلشکسته این نوزاد اعلام کردند که به احتمال زیاد یک نفر که حامل این ویروس بوده است صورت نوزاد آن‌ها را بوسیده و به دلیل نازک بودن پوست صورت ویروس وارد بدن نوزاد شده است
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>نوزادی دو روزه به دلیل عارضه‌های جانبی ناشی از ورود یک ویروس شناخته شده به بدنش جان خود را از دست داد.

به گزارش شفاآنلاین، نوزادی به نام الیزا رز، در زمان تولد سالم بود، اما تنها ۳۶ ساعت پس از تولد والدین او متوجه دگرگونی در وضعیت سلامت، بی میلی او به نوشیدن شیر و بی قراری شدند.

پس از مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های مختلف، پزشکان علت را ورود ویروس تب خال، HSV-۱ به بدن نوزاد اعلام کردند که به سرعت در بدن او گسترش پیدا کرده و سبب نابودی مغز و سلول‌های ریه<Lung> او شده بود.


پس از چند روز تلاش پزشکان، این نوزاد دچار مرگ مغزی شد و پزشکان به ناچار دستگاه تنفس مصنوعی را از او جدا کردند.

پزشکان به والدین دلشکسته این نوزاد اعلام کردند که به احتمال زیاد یک نفر که حامل این ویروس بوده است صورت نوزاد آن‌ها را بوسیده و به دلیل نازک بودن پوست صورت ویروس وارد بدن نوزاد شده است.

پزشکان به والدین هشدار می‌دهند پیش از تماس با نوزاد حتماً دست‌های خود را به دقت شسته و خشک نمایند، همچنین اجازه بوسیدن نوزاد به وسیله دوستان، اقوام و آشنایان را ندهند، زیرا سیستم ایمنی بدن نوزاد در بدو تولد ضعیف است و احتمال سرایت انواع بیماری‌ها به ویژه ویروس تب خال<Herpes> وجود دارد.

ویروس هریس سیمپلکس، بیماری بسیارمسری است که دربزرگسالان به وسیله تب خال یا زگیل تناسلی به دیگران سرایت می‌یابد.


این ویروس برای نوزادان بسیار خطرناک است، زیرا سیستم ایمنی بدن آن‌ها قوی نیست تا عفونت ناشی از این ویروس را کنترل کند.

اگر ویروس به اندام‌های بدن نوزاد نفوذ کند، حدود یک سوم از موارد ابتلا جان خود را از دست می‌دهند حتی اگر تحت درمان پزشکی در بیمارستان قراربگیرند.

ویروس هریس سیمپلکس به وسیله مادر نیز می‌تواند به نوزاد منتقل شود به همین دلیل بررسی ابتلای مادر به این عفونت درزمان زایمان طبیعی اهمیت دارد؛ همچنین در زمان شیردهی یا بوسیدن نوزاد نیز احتمال سرایت بیماری وجود دارد.

درمان این بیماری شامل دارو‌های ضد ویروسی است که به داخل ورید تزریق می‌شوند.


نوزادان مبتلا به دلیل ازکار افتادن ریه و سلول‌های ارگان‌های حیاتی جان خود را از دست می‌دهند.

بسیاری از والدین از خطر ورود این ویروس به بدن نوزادان خود آگاه نیستند و معمولاً درمهمانی و جشن‌های خانوادگی عده زیادی از اقوام و دوستان نوزادان آن‌ها را می‌بوسند که خطر جدی را متوجه سلامت نوزاد می‌کند.Dailymail
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: