کد خبر: ۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 30
شفا آنلاین-پزشکان بر این باورند که بسیاری از عارضه ها با استفاده از مواد طبیعی قابل درمان هستند.
به گزارش شفا آنلاین، پزشکان یکی از مراکز درمانی لندن بر این باورند که علاج بسیاری از دردهای آزاردهنده، راه حل طبیعی دارد.

***عسل؛ ماده ای درمانی برای قرن ها

قرن هاست که بشر برای درمان انواع زخم و سوختگی از عسل استفاده می کند. شکاف سطح پوست، بستر مناسبی برای رشد انواع باکتری و عفونت است. هرچه دمای هوا بیشتر باشد، امکان رشد باکتری ها بیشتر می شود.

عسل بهترین گزینه برای نابودی باکتری هاست. عسل باعث تولید ماده ضد باکتریایی پراکسید هیدروژن در اطراف جراحت می شود.

باکتری ها برای رشد و ادامه حیات خود نیازمند آب هستند. عسل یا شکر آب شده باعث می شود که فضا برای مولکول های آب محدود شود و باکتری ها آب لازم برای رشد را از محیط کسب نکنند و نابود شوند.

برای درمان انواع زخم کافیست ناحیه جراحت دیده کاملا تمیز شود و با استفاده از پارچه ای آغشته به عسل، بانداژ شود.

یک روش دیگر، اسپری کردن آب قند غنی در ناحیه زخم است؛ می توان برای جلوگیری از نشت آب قند، اطراف ناحیه زخم را با وازلین چرب کرد.

بهتر است برای اثر بخشی بیشتر، چند بار در روز این روش را تکرار کرد.

در صورت قرمزی بیش از حد عفونت، چرکی شدن زخم و تب کردن، بهتر است به پزشک مراجعه شود.

***چای کیسه ای، درمان گزش حشرات

نیش حشرات در پوست باعث ترشح ماده ای شیمیایی به نام هیستامین و خارش شدید پوستی می شود. علام گزیدگی مشابه آلرژی خفیف هستند. خارش پوست باعث جراعت و عفونت می شود. دو روش برای التیام محل گزیدگی وجود دارد؛ روش اول استفاده از چای کیسه ای است. در این روش کافی است چند چای کیسه ای را در یک کتری در حال جوش آب قرار داد و اجازه داد که 10 دقیقه بجوشد؛ سپس آب باقیمانده را سرد کرد و با استفاده از یک پارچه تمیز روی محل گزیدگی گذاشت.

ماده ای به نام تانین در چای وجود دارد که باعث می شود التهاب زخم و ورم آن فروکش کند.

روش دوم استفاده از بلغور جوی دوسر است. کافی است بلغور جو را با آب مخلوط کرد و خمیر آن را با استفاده از یک پارچه تمیز روی زخم قرار داد، بلغور جوی دوسر به کاهش التهاب کمک می کند و باعث خنک شدن ناحیه گزیدگی می شود.

***درمان عفونت مثانه با استفاده از جوش شیرین

زمانیکه بدن در معرض مواد شیمیایی، مانند کلر موجود در استخر قرار می گیرد، عفونت مثانه بوجود می آید، البته استخر یکی از دلایل بروز این عفونت است و مهمترین نشانه آن سوزش ادرار است.

برای کاهش این عارضه، کافی است نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کرد و مجاری ادراری را چندین بار در روز با این ترکیب شست. قلیایی بودن جوش شیرین باعث می شود که حالت اسیدی ادرار خنثی و احساس سوزش رفع شود.

ترکیب آب و جوش شیرین التهاب مثانه را کاهش نمی دهد و فقط باعث رفع سوزش می شود.

در صورت بروز تب و خون درادرار ، مراجعه به پزشک ضروری است.

گرما و کم آبی بدن نیز می توانند منجر به بروز عفونت مثانه شوند.

***درمان آفتاب سوختگی با استفاده از خیار

آفتاب سوختگی معمولا در عرض بیست دقیقه رخ می دهد ولی فرد تا حدود 5 ساعت اول از جراحت خود اطلاعی ندارد تا اینکه بخش های ملتهب قرمز رنگ روی پوست مشاهده شود.

یک روش موثر برای درمان آفتاب سوختگی، استفاده از خیار است. خیار حاوی ویتامین C و اسیدکافئیک است که هر دو مورد دارای خواص ضدالتهابی هستند و درد را تسکین می دهند.

برای این امر بهتر است خیار رنده شده ای را توسط یک پارچه تمیز روی زخم قرار داد.
برچسب ها: درمان ، عسل ، سوختگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: