کد خبر: ۲۱۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 14
در سازمان مرکزی نظام پزشکی در دوره قبل از 6 معاون، فقط دو معاون حقوق می گرفتند و اکنون نیز دو نفر از معاونان حقوق بگیر هستند و بقیه هیچ حقوقی دریافت نمی کنند
شفاآنلاین>سلامت> نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی اظهار داشت: در مجموع در کل کشور بیش از 200 هیات مدیره نظام پزشکی فعالیت دارد که هیچ کدام از روسا و معاونان در نظام پزشکی شهرستانها حقوقی دریافت نمی کنند، حتی کسانی که در هیات مدیره، دادسراها و هیات های انتظامی اعم از بدوی، تجدید نظر و عالی فعالیت می کنند، نیز هیچ حقوقی دریافت نمیکنند.

به گزارش شفاآنلاین، رئیس کمیسیون نظارت ماده 15 سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در سازمان مرکزی نظام پزشکی در دوره قبل از 6 معاون، فقط دو معاون حقوق<Rights> می گرفتند و اکنون نیز دو نفر از معاونان حقوق بگیر هستند و بقیه هیچ حقوقی دریافت نمی کنند.

وی درباره فیش حقوق یکی از معاونان سازمان نظام پزشکی که در فضای مجازی منتشر شده بود گفت: فیشی که منتشر شده، مربوط به یکی از معاونان بود که بخشی از مبلغ آن مربوط به اضافه کار بوده است که می بایست بررسی شود این مبلغ اضافه کاری مربوط به چه میزان کارکرد و چند ماه است. البته باید گفت که این موضوع فضاسازی شده و می خواهند بگویند نظام پزشکی حقوق بالایی پرداخت میکند اما این گونه نیست. شورایعالی نظام پزشکی نیز بر حسب وظیفه نظارتی، درخواست ارائه اطلاعات پرداختی همه مدیران سازمان را صادر کرده است.

نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: اصولا کار در نظام پزشکی بدون دریافت حقوق است و همکاران (به غیر از کارکنان که حقوق و مزایا دریافت میکنند) در کل کشور که حدود چهار تا پنج هزار نفر در نظام پزشکی<medical> فعالیت میکنند، هیچیک از افراد حقوق دریافت نمیکند.

وی درباره اینکه گفته می شود حقوق دریافتی همکاران نظام پزشکی رقمهای بالایی است، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی نظام پزشکی در سال 84 مبنای پرداخت حقوق مسئولان سازمان بر اساس هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران است که تاکنون در سازمان نظام پزشکی به مراتب کمتر بوده است.

وی اضافه کرد: پرداخت حقوقهای بالا در نظام پزشکی صحت ندارد و اکنون در سازمان مرکزی نظام پزشکی، رئیس کل سازمان، تمام روسای نظام پزشکی، معاونان (به غیر از دو معاون)، اعضای هیات مدیره ها، دادستانها و نیز همه اعضای هیات های بدوی، تجدید نظر و هیات عالی انتظامی هیچکدام از سازمان نظام پزشکی حقوق نمیگیرند.

گل علیزاده افزود: بدیهی است در صورت پرداخت هرگونه حقوق نامتعارف به طور قطع بازرسان سازمان وظیفه دارند که موضوع را گزارش کنند و وظیفه شورای عالی نظام پزشکی نیز پیگیری، نظارت و برخورد قانونی خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: