کد خبر: ۲۱۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 13
لینیک بیماری‌های مادرزادی متابولیک در طبقه پنجم درمانگاه امام رضا(ع) راه‌اندازی شد و در نوبت صبح روزهای شنبه و ‌دوشنبه پذیرای مراجعان است
شفا آنلاین> اجتماعی> کلینیک بیماری‌های مادرزادی<Congenital Diseases> متابولیک در طبقه پنجم درمانگاه امام رضا(ع) راه‌اندازی شد و در نوبت صبح روزهای شنبه و ‌دوشنبه پذیرای مراجعان است.

به گزارش شفاآنلاین: حسین مروج متخصص اطفال و فوق تخصص غدد و ‌متابولیسم کودکان با اعلام خبر راه‌اندازی این کلینیک اظهار داشت: بسیاری از نواقص ژنتیکی و ‌مادرزادی سبب اختلال عملکرد بعضی دستگاه‌های بدن می‌شوند.

وی با تقسیم‌بندی این اختلالات افزود: بیماری گروه اول با توصیه‌های درمانی شامل رژیم غذایی و دارو قابل بهبودی کامل است، گروه دوم گروهی هستند که با دارو می‌توان بیماری آنها را کنترل کرد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد اما علائم بیماری در آنها به صورت کامل برطرف نمی‌شود و دسته ‌سوم بیمارانی هستند که توصیه‌های درمانی و دارو هیچگونه اثری در بهبودی آنها ندارد اما با بررسی بیماری آنها می‌توان از بروز بیماری‌های مشابه در دیگر فرزندان خانواده پیشگیری کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی راه‌اندازی این کلینیک در کاهش آمار مرگ و ‌میر کودکان و عوارض ناشی از بیماری‌های متابولیک گفت: شناخت و‌ درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های متابولیک در زمینه پیشگیری از این بیماری‌ها در دیگر نوزادان خانواده راهگشاست.

مروج  بیان کرد: اهمیت این موضوع سبب شده تا در این کلینیک با حضور تیمی شامل پزشکان فوق تخصص غدد و ‌متابولیسم کودکان، کارشناس تغذیه، دکترای روانشناسی و پرستار به بیماران خدمات‌رسانی شود. تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: