کد خبر: ۲۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 29
رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری وتناسلی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری تناسلی با اشاره به عوارض جدی اختلال های جنسی درزندگی اقشارمختلف گفت: آمارها نشان می دهد که 40 درصد از مردان در طول زندگی اختلالات جنسی را تجربه می کنند.

دکتر محمدرضا نوروزی در حاشیه هفدهمین کنگره اورولوژی ایران در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که میان افراد شیوع زیادی دارد اختلالات مربوط به ناتوانی های جنسی است.

وی تصریح کرد: تقریبأ مشکل اختلالات توانایی جنسی رنج وسیعی از توانایی جنسی ازجمله عدم امکان نعوظ تا انزال زودرس را در بر می گیرد.

عضوهیات مدیره انجمن ارولوژی ایران ادامه داد: 40 درصدی که اشاره شد بیشتر در مردانی که دچار انزال زودرس هستند شیوع بیشتری دارد.

وی مشکلات روحی- روانی و جسمی را یکی از علل مهم بروز ناتوانی های جنسی دانست و افزود: معمولأ بیمار در شرایطی که به اختلال جنسی مبتلا شده گاهی اوقات وضعیت خوبی دارد و گاهی اوقات وضعیتی بد.

عضو هیئت مدیره انجمن باروری وناباروری ایران خاطرنشان کرد: اما اختلالات جنسی می توانند شامل اختلالات شریانی، عصبی و وریدی باشند.

وی هشدار داد: کسانی که ضایعات عصبی ناشی از آسیب های بیماری ام اس یا پاریکنسون را دارند، به طورعمده ناتوانی جنسی هم پیدا می کنند.

دکترنوروزی یادآورشد: همچنین افرادی که اثر بیماری های تنگی عروقی و دیابت دارند به اختلالات ناتوانی جنسی ناشی از اختلالات عروقی دچار می شوند.

نایب رئیس سابق نظام پزشکی کشور با بیان این که شیوع اختلالات جنسی موجب از هم پاشیدن بسیاری از خانواده ها شده است تأکید کرد: بر این اساس بررسی ها نشان می دهد این موضوع در رده های سوم و چهارم عامل طلاق درکشور است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: البته حل این بیماری ومشکلات مربوطه با برخورد صحیح و چند گروهی شامل متخصص ناتوانایی جنسی،زنان و سکسولوژیست باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از اختلالات توانایی جنسی از طریق دارو و روان درمانی قابل درمان اند به خبرنگار شفا آنلاین گفت: البته این به شرطی است که بیماران به موقع و سریع برای درمان به پزشکان متخصص مراجعه نمایند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری وتناسلی خاطرنشان کرد: این امر به ویژه در زوجین جوانی که بعد از ازدواج قادر به برقراری روابط جنسی نیستند و زن مدت طولانی باکره می ماند بسیار جدی است.

وی در خصوص حمایت بیمه هاازاین قبیل بیماران نیز گفت: متأسفانه بیمه ها در رابطه با داروهای اختلالات جنسی پوشش دهی مناسبی ندارند که امیدواریم دراین باره نیزچاره ای جدی اتخاذشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: