کد خبر: ۲۰۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 01
امروزه مهم‌ترین مشکلی که داروخانه‌ها را به خود درگیر کرده است، پرداختی بیمه‌ها، علی‌الخصوص بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی است که نقدینگی داروخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده‌اند و در تهیه و تأمین دارو گرفتار هستند
شفا آنلاین>سلامت>یک داروساز مطرح کرد:‌ متأسفانه عده‌ای از پزشکان و منشی‌های آنان هدایایی را از برخی داروخانه‌ها دریافت می‌کنند تا بیماران خود را به سوی هدیه‌دهندگان هدایت کنند.

به گزارش شفا آنلاین:بختیار عیسی‌زاده، مؤسس و مسئول فنی داروخانه در حاشیه برنامه سرکشی از داروخانه‌ها که توسط انجمن داروسازان تهران، گفت: داروهای بسیاری کمیاب شده‌اند که متأسفانه مسئولین توجهی ندارند و همین موضوع مردم را با مشکل مواجه کرده است.

عیسی‌زاده افزود: داروهای حاجب، اسپری‌های تنفسی، اسپری‌های بینی تنفسی، اسپیروا، فورادیل، پرفنازین، فلوکونازول، گلوکوفاژ، کلسی کیر، فیلر نازائی، گونال، سروتاید، سیمبی کورت، کونکور، نیکوراندیل ها، آسنترا، پلاویکس، دپاکین، تگرکول و مادوپار از جمله داروهای اساسی هستند که کشور با کمبود آن مواجه شده است.

وی در ادامه با انتقاد از برخورد بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: انتظار می‌رود بازرسان دانشگاه‌ها در مراجعه به داروخانه‌ها در راستای حل مشکلات ما را راهنمایی کنند و مشکلی بر مشکلات<Difficulties> ما نیافزایند.

عیسی‌زاده گفت: امروزه مهم‌ترین مشکلی که داروخانه‌ها را به خود درگیر کرده است، پرداختی بیمه‌ها، علی‌الخصوص بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی است که نقدینگی داروخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده‌اند و در تهیه و تأمین دارو گرفتار هستند.

این داروساز در ادامه با انتقاد از شرکت‌های پخش در توزیع ناعادلانه دارو گفت: شرکت‌های پخش به هیچ عنوان همکاری مناسبی ندارند و برای توزیع دارو به داروخانه شرط و شروط دارند.

عیسی‌زاده اظهار داشت: متأسفانه برخی پزشکان و منشی‌های پزشکان نیز هدایایی را از برخی داروخانه‌ها دریافت می‌کنند و بیماران خود را به داروخانه‌هایی که از آن‌ها هدیه دریافت کرده‌اند، هدایت می‌کنند.

وی در پایان با انتقاد از انستیتو پاستور در توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: متأسفانه انستیتو پاستور واکسن آنفلوآنزا را مستقیم به پزشکان ارائه می‌دهند و به داروخانه توزیع نامناسبی دارند؛ جالب‌تر اینکه واکسن آنفلوآنزا نباید مستقیما توسط پزشک عرضه و به فروش برسد که در همین ارتباط از مسئولین مربوطه درخواست داریم با موضوع برخورد جدی داشته باشند.

در ادامه آیدا نعمت‌اللهی مسئول فنی یک داروخانه<pharmacy>با انتقاد از مسئولین مربوطه در ابلاغ و تعریف مشخصی از تعرفه حق فنی گفت: این موضوع سال‌های سال است که بدون تغییر ثابت مانده است؛ لذا امیدواریم مسئولین این موضوع را به عنوان قانون مشخص در راستای تشویق داروسازان جوان ابلاغ کنند.

وی گفت: مشکل نقدینگی نیز از دیگر مشکلاتی است که امروزه داروخانه‌ها را گریبان‌گیر خود کرده است و بیمه‌ها ۶ ماه تأخیر در پرداخت به داروخانه‌ها دارند.

نعمت‌اللهی ادامه داد: از مسئولین درخواست داریم توجه جدی به رفع مشکلات داروخانه‌ها داشته باشند تا بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به بیماران و مراجعه‌کنندگان داشته باشیم.

وی در پایان به کمبودهای دارویی نیز اشاره کرد و گفت: داروهای وارفارین، پرفنازین، شیاف سیکلوژست، شیاف آنتی هموروئید، شیاف آساکول، آرتلاک، کلسی کیر، فلوکونازول، آلوپرینول، اورلپت، نفرویت، گلای وانس ۵۰۰، متوهگزال ۵/۴۷ و ۹۵، لیزنیوپریل۱۰ و ۱۰ و ۵ ، پلاویکس، پدوکینول، ژل دیلتیازم، بتامتازون، کپسول پیاسکلیدین، شیاف گلیسیرین اطفال و بزرگسال، شربت زادتین و لایرکا ۷۵ و ... از جمله داروهایی هستند که متأسفانه با کمبود مواجه شده است.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: