کد خبر: ۲۰۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 22
سرطان لنفوم ، گروهی از سرطان است که بر سلول هایی تاثیر می گذارد که در سیستم ایمنی بدن نقش دارند و به طور عمده سلول های دخیل در سیستم لنفاوی بدن را در بر می گیرد
شفا آنلاین>سلامت>سرطان لنفوم، گروهی از سرطان است که بر سلول‌هایی تاثیر می‌گذارد که در سیستم ایمنی بدن نقش دارند و به طور عمده سلول‌های دخیل در سیستم لنفاوی بدن را در بر می‌گیرد. نشانه‌های سرطان غدد لنفاوی معمولا با تورم غدد لنفاوی در گردن مشخص می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین:لنفوم که به عنوان سرطان غدد لنفاوی <Lymphatic cancers>هم شناخته می شود، نوعی سرطان است که سلول های سیستم ایمنی بدن یا لنفوسیت ها را درگیر می کند.

سرطان لنفوم ، گروهی از سرطان است که بر سلول هایی تاثیر می گذارد که در سیستم ایمنی بدن نقش دارند و به طور عمده سلول های دخیل در سیستم لنفاوی بدن را در بر می گیرد. نشانه های سرطان غدد لنفاوی معمولا با تورم غدد لنفاوی در گردن مشخص می شود.


غدد لنفاوی کجاست؟

گره های لنفاوی جزء مهمی از سیستم ایمنی بدن هستند که در مبارزه با عفونت ها نقش مهمی دارند. گره های لنفاوی ، ساختارهایی کوچک، نرم، گرد و یا بیضی هستند که در سراسر بدن یافت می شوند و به صورت زنجیره ای و توسط کانال های خونی، با یکدیگر مرتبط هستند.

هر گره لنفاوی با یک غشاء متشکل از بافت همبند پوشیده شده است. لنف، مایعی است که در داخل عروق لنفاوی گردش می کند.

گره های لنفاوی در نزدیکی این عروق هستند. گره های لنفاوی دارای انواع خاصی از سلول های ایمنی هستند. این سلول ها عمدتا لنفوسیت ها هستند که پروتئین هایی را تولید می کنند که با ویروس ها و دیگر میکروب ها و ماکروفاژ ها مبارزه کرده و از بدن محافظت می کنند.

بعضی از غدد لنفاوی، به طور مستقیم و زیر پوست هستند، در حالی که برخی دیگر،در لایه های عمیق پوست قرار دارند. حتی نزدیکترین غدد لنفاوی به سطح (نزدیک به پوست) ، باز هم با دست، قابل لمس نیست ، مگر اینکه به دلایلی متورم یا بزرگ شده باشند.

غدد لنفاوی، توسط عروق لنفاوی باریک به یکدیگر متصل هستند. غدد لنفاوی به طور کلی در مناطق مختلف بدن تشکیل می شوند و مسئول پالایش خون و بهبود عملکرد ایمونولوژیک آن منطقه خاص از بدن هستند.

سرطان غدد لنفاوی؛ علل، علائم و راه‌های درمان
علائم سرطان غدد لنفاوی

سرطان لنفوم ثانویه یا لنفوم هاجکین ، بسته به نوع لنفوم و جای آن، می تواند علایم و نشانه های مختلفی را ایجاد کند. گاهی اوقات ممکن است تا زمانی که غدد لنف بزرگ نشده‌اند، علائمی ایجاد نشود.برخی از علائم و نشانه های رایج سرطان لنفوم عبارتند از:

    غدد لنفاوی بزرگ
    تب
    کاهش وزن ناگهانی
    خستگی شدید
    درد شکمی
    احساس پری معده پس از مصرف مقدار کمی مواد غذایی
    درد قفسه سینه و یا فشار
    تنگی نفس یا سرفه
    عفونت شدید یا مکرر
    به سادگی دچار کبودی یا خونریزی

درمان سرطان غدد لنفاوی

درمان سرطان در گره های لنفاوی به عوامل مختلفی از جمله اندازه و محل تومور بستگی دارد و اینکه آیا سرطان، به سایر نقاط بدن متاستاز (گسترش یافته) است یا خیر.

درمان جراحی ممکن است برای برخی از انواع سرطان متاستاتیک که به گره های لنفاوی گسترش یافته اند، به کار رود. سایر گزینه های درمان سرطان گره های لنفاوی ممکن است شامل شیمی درمانی، پیوند سلول های بنیادی و سایر درمان های معمول سرطانی باشد.

در بیمارستان های مجهز، برنامه های درمان شخصی با استفاده از فن آوری های پیشرفته برای هدف قرار دادن سرطان های پیشرفته و پیچیده و همراه با خدمات انکولوژی انتگرال برای بهبود کیفیت زندگی؛ انجام می شود.

آیا سرطان غدد لنفاوی کشنده است؟

سرطان غدد لنفاوی در مراحل اولیه تشخیص، قابل درمان است اما به دلیل اینکه این سرطان، سلول های ایمنی بدن را درگیر می کند در صورت عدم درمان به موقع ، ممکن است به صورت خطرناک و بدخیم شده و پس از تکثیر در بدن، کشنده خواهد بود.

تشخیص سرطان غدد لنفاوی با آزمایش خون

آزمایشات رایج برای سرطان لنفوم انجام می شود.هنگامی که آزمایش انجام می شود، پزشک ، در مورد سرطان شما ، توضیحاتی می دهد و بهترین درمان را برای شما پیشنهاد می دهد.

پزشک، با بررسی وضعیت بدن شما ، به ویژه مناطقی که در آن ها گره های لنفاوی وجود دارد، تمام شرایط را بررسی می کند. همچنین در مورد سابقه پزشکی و بیماری و نشانه ها از شما سوالاتی می پرسد. از دیگر آزمایشات تشخیصی سرطان غدد لنفاوی، آزمایش خون است

این نمونه خون ، برای بررسی های لازم، به یک آزمایشگاه پاتولوژی منتقل می شود. این آزمایش ها همچنین در مورد کارکرد سایر اندام ها مانند کبد و کلیه، اطلاعاتی را در اختیار پزشک قرار می‌دهد.

عوارض شیمی درمانی در سرطان غدد لنفاوی

داروهای شیمیایی می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. این موضوع بستگی به نوع و دوز مواد دارویی و مدت زمان طولانی درمان دارد. عوارض جانبی رایج عبارتند از:

    ریزش مو
    زخم دهان
    از دست دادن اشتها
    تهوع و استفراغ
    اسهال یا یبوست با افزایش احتمال عفونت (به دلیل کمبود سفید سلول های خون)
    خونریزی یا کبودی پس از آسیب جزئی (به دلیل کمبود پلاکت ها)
    خستگی و تنگی نفس (به دلیل تعداد کم سلول های قرمز خون)

این عوارض جانبی معمولا پس از اتمام دوره درمانی، از بین می رود. در صورتی که عوارض جانبی جدی رخ دهد، دوز شیمی درمانی کاهش می یابد و یا درمان ممکن است تاخیر یابد.
عوارض جانبی داروهای شیمی درمانی

اغلب راه هایی برای کاهش عوارض جانبی وجود دارد. برای مثال، می توان از برخی داروهای تجویزی برای جلوگیری یا کاهش تهوع و استفراغ استفاده کرد. بعضی از داروهای شیمی درمانی هم ممکن است با عوارض جانبی احتمالی همراه باشند. به عنوان مثال:

داروهای پلاتین مانند سیس پلاتین می توانند باعث آسیب عصبی (نوروپاتی) شوند، همچنین ممکن است منجر به بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا حتی درد در دست و پا شوند.

داروی ایفوسفامید، می تواند به مثانه آسیب برساند. خطر آسیب رسانی به مثانه را می توان با مصرف دارویی به نام مسنا، کاهش داد داروی دوکسوروبیسین ، می تواند به قلب آسیب برساند.

سرطان غدد لنفاوی؛ علل، علائم و راه‌های درمان

پزشک شما ممکن است قبل از شروع و تجویز این دارو، آزمایش تست عملکرد قلب را برای شما انجام دهد.(مانند اکوکاردیوگرام). داروی بلئومایسین هم می تواند به ریه ها آسیب برساند. پزشکان قبل از شروع مصرف این دارو، ریه را آزمایش می کنند. بسیاری از مواد شیمیایی می توانند بر باروری (توانایی داشتن فرزند) تاثیر بگذارند.

سندرم ریوی تومور، یکی از اثرات جانبی احتمالی در درمان لنفوم است که ممکن است در هنگام شروع شیمی درمانی، به ویژه در بیماران مبتلا به لنفوم بزرگ یا سریع ، ایجاد شود

با شیمی درمانی واز بین بردن سلول های لنفوم ؛ محتوای آن ها در جریان خون آزاد می شوند. این کار می‌تواند کلیه ها را از بین ببرد، زیرا کلیه نمی تواند در یک زمان و به سرعت، از تمام این مواد خلاص شود.

این مشکل می تواند منجر به تشکیل برخی مواد معدنی در خون و حتی نارسایی کلیه شود .وجود مواد معدنی بیش از حد می تواند به مشکلات قلب و عصبی منجر شود. پزشکان برای جلوگیری از این بیماری با دادن مایعات اضافی و داروهای خاصی مثل بیکربنات سدیم، آلوپورینول و راسبوریکس ، این مشکلات را برطرف می کنند. اگر عوارض جانبی جدی دارید؛ این موضوع را با پزشک در میان بگذارید تا روش های لازم برای شما به کار برده شود.

درمان گیاهی سرطان غدد لنفاوی

در درمان گیاهی و کاهش علائم سرطان غدد لنفاوی شما می توانید از برخی گیاهان و روغن ها استفاده کنید. یکی از این داروهای گیاهی، روغن کرچک است که مصرف آن باعث کاهش سموم از بدن و همچنین، باعث بهبود جریان خون و لنف در تمام نقاط بدن می شود. روغن کرچک علاوه بر کاهش ورم غده های لنفاوی در بهبود عملکرد سلول های ایمنی، تاثیر گذار است.

یکی دیگر از مواد طبیعی در درمان لنفوم، لیمو است. آب لیمو علاوه بر خاصیت سلامتی متعدد، در بهبود ورم های غدد لنفاوی موثر است.نبض ما

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
ایا عمل کردن قدد لنفوم خطر ناک هست من مادرم بخواطر این بیماری از دست داده ام میشه شرایطشو بگین اگه عمل نمیکرد حالش خوب میشد وچرا دکتر ها درمانش نکردن
نادر نوری از تبریز
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
سلام،من خودم هوجکین داشتم هم شیمی درمانی شدم هم پیوند مغز استخوان،دیگه هم دکتر نمیرم،دکترم گفت برو سی تی نرفتم،زیاد خودتونو درگیر نکنید،بیخیال شید حل میشه خود ب خود،خدا همه مریضا شفا بده
معافی
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
اقا نادرسلام چند سالته
ثریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
سلام میخاستم بپرس منم سه تالنفوددرسینه دارم وسینه وزیربغلم دردمیکنه دکتررفتم گفت مشکلی نداره ایاخطرناک هست
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
سلام
امروز یکی از دوستانم جواب آزمایش خونش اومده و دکتر گفته که سرطان گردن داره.
علایم اولیش درد گردن بوده و چندین مرتبه تب شدید داشتند, کلا یک سال پیش دکتر بهش گفته بوده که نوعی سرطان داشته و کلی براش دارو داده بوده, ولی بعد از مدتی که استفاده میکنه و میبینه حالش خوب شده دیگه دارو مصرف نمیکنه, شروع این علام هم بخاطر استرس و مشکل روحی که براش پش اومده بوده بوجود اومده.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
سلام من علی هستم طحالم ازحد طبیعی بزرگ شده ولنفاوی خیلی عفونت کرده آیا درمان داره
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
سلام فقط امام حسین شفا بده دعا کنید
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
عالی بود
آسمان آبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
خدایا همه مریضا رو شفا بده ما رو همـ جزو همه..آمین
امیر
|
United States
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
سلام من پدرم سرطان گردن داره دو بار تاحالا عمل کرده دوباره عود کرده الان خطر ناک نیست ؟میشه دوباره عمل کنه؟
مدیر پایگاه
باسلام
این موضوع نیازبه بررسی تخصصی پزشکان دارد.دراین باره بدون ارزیابی های تخصصی نمی توان نظرداد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
0
سلام من پدرم دور کلیه توده لنفاوی داره گفتن باید شیمی درمانی بشه به استخوان هاش هم زده حالا چی میشه خوب میشه
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
0
0
سلام خاهرشوهرم سرطان لنفوم هوچکین داره سه مرحله شیمی درمانی گرفت که انزیم کبدیش رفت بالاکه دکترش گفت که به خاطرسنگ صفراش هست الان هم جراحی کردیم صفراشو در اورد ولی حالش اصلا خوب نیست عذا هم اصلانمیخوره چشماشم زرد شد حالت تهوع هم داره اگه میشه راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
0
سلام من در سن ۱۲،سالگی دچار سرطان هوچکین یا همون غدد لنفاوی شدم که با تشخیص به موقع ۱۸ ماه شیمی درمانی خداروشکر کاملا خوب شدم و بعد ۱۸ ماه ۲هفته رادیوتراپی شدم الان ۱۸ سال از اون زمان کذشته و خداروشکر کاملا خوبم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
سلام. من بابام صداش گرفته بودش بعد نفسم کم میاورد بردیمش پیش متخصص تشخیسش سرطان. قده تو گلو بوده بعد گفته بدخیم خیلی بزرگ شده عملش سخته خیلی سخته لطفارهانمایی کنید ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
سلام. من بابام صداش گرفته بودش بعد نفسم کم میاورد بردیمش پیش متخصص تشخیسش سرطان. قده تو گلو بوده بعد گفته بدخیم خیلی بزرگ شده عملش سخته خیلی سخته لطفارهانمایی کنید ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
سلام،کسانی که دچار سرطان غدد شده اند ،چند سال عمر میکنن، آیا با جراحی و شیمی درمانی خوب میشن،
Javanmard
|
-
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
سلام
من فردی22ساله 3نقطه بدنم (سمت چپ گردنم قسمت انتهایییه توده سفتی هستش.و بالای قفسه سینه ام ورم کرده زیر بغلم هم همینطور )همه ی این ها به طور یکجا در یک شبانه روز به وجود اومدن بدون این که وزنی یادردی و غیره
سونوگرافی دادم گردن و سینه این دو قسمت به هم وصلن و منشع و یا ریشه خاصی ندارن سی تی اسکن هم دادم گفتن دونه های ریزی توی سینته و اون چیزی که توی گردنتع منبع خاصی نداره میخاستم ببینم بنظر شما این چیه؟
دیانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
سلام شوهر خواهرم سرطان غدد لنفوم داشت بعد از 9 ماه درمان دعوت حق لبیک گفت برای شادی روحش صلوات بفرستین دو تا بچه کوچیک داره
شهین شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
انشالله بحق فاطمه زهرا خدا بیناران راشفا دهد . الهی آمین
بینام
|
Romania
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
من ۲ ساله غده های زیر فکم زده بیرون ، غده بزاقی زیر زبونم زده بیرون ، چشمام هم مگس پران گرفته ، الانم یه چیزی انگار تو ریه هام هستش که هی سرفه میکنم ، بدونه شک میدونم سرطان غدد لنفاویه که زده به ریه هام ، زیادم دوام نمیارم ، دکترم نمیرم ، عمر دست خداست ، لعنت به هر چی دکتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
خدا به همه بیمارا شفا بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
0
سلام مادرمنم پیره زن ۸۵ ساله یهو بغل گوشش چندتا غده ریز در اومد گفتن ببرین زالو درمانی از عفونت چشم که منم همین کارو کردم والان غده ها بزرگ شده وحالت تاول میزنه دکتر بعداز نمونه گیری گفت سرطان وریشه در پستان داره اما ماموگرافی وسونو از پستان چیزی نشون نداد واینا فقط طبق آزمایش خون ونمونه میگن سرطان وفرض بر اینکه ریشه در پستان هست اما چون خیلی ضعیف وپیره نه شیمی درمانی میشه نه جراحی فقط داره درد میکشه واسش دعا کنید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
0
سلام من پسرم یک هفته ای میشه که زیرگوشش ورم کرده وگلوش وگوشش هم درد داره ایا خطرناک است ؟؟
عهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
0
0
من زیربغلم ورم کرده اندازه یه تخم مرغ دکترگفت تودست نمنونه برداری کردم جوابش نیومد دستام ورم میکنه ممکنه سرطان باشه یا خیر راهنمایی کنید
مدیر پایگاه سلام
ما هیچ اطلاعاتی درباره شما نداریم.پس باید منتظرجواب نتیجه پاتولوژی باشید.ضمنا هرتوده ای به طورقطع سرطان نیست مگر اینکه وجود بیماری تایید شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
سلام..بابای من ۸۹سالشه..یهو یه توده سمت چپ گردنش دراومد بعدازسونو وسی تی گفتن توده بدخیم ودکترنوشت واسه نمونه برداری..آزمایشگاهی ک خودش زدوبندداره رو نوشته ک اونم نوبت ده روزدیگه روداده..پیرمردداره همینجوری دردمیکشه..مملکت نیس ک دیوونه خونه س..بالاییا ک رحم نمیکنن لااقل خودمون ب همدیگه رحم کنیم..قسم خورده های لعنتی..برنخوره به همه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
0
سلام من هم خانمی 32ساله هستم سرطان گردن دارم ازم گ اصلأ نمی‌ترسم فقط ازاین که بچه‌های کوچیکم زیردست کی بزرگ بشن میترسم توروخدا برام دعا کنید
مدیر پایگاه با آرزوی سلامتی و روحیه قوی برای شما در درمان و شکست بیماری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
0
به امام حسن (ع) متوسل بشید به بیماری فکر نکنید و خوب و سالم زندگی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
0
سلام وخسته نباشید خانم ۴۲ سال هستم غده من گلوم درومده نمونه برداری انجام دادم مشکوک به بدخیمه دکتر میگه باید عمل کنی میشه راهنمای کنید ممنون میشم
مدیر پایگاه
سلام
شما باید به توصیه جراحان  توجه وعمل کنید
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
0
انشالله خداوند تمام بیماران لباس عافیت تنشون کنه وهیچ کس بیمار نکنه .دوستان هیچ وقت نامید نشدید وبدونید روزای سختم تموم میشه ودرمان میشید به منفی جات فکر نکنی با تمام امید وقدرت وانگیزه با بیماری بجنگید باور کنید همیشه اون فکر منفی که توذهن هست اتفاق نمیوفته بلکه خداوندگاها هدیه های زیباش داخل بسته های میزاره مثل بیماری که از نظر ما ناخوشایند اما بدونید بعدش هدیه خدا که حیات زندگی با دیدی بهتر به ما میده پس با امید زندگی کنید .
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
0
0
سلام
خواهرم ۳۳سالشه سرطان لنفاوی بد خیم گرفته غده رو در اوردن یک جلسه هم شیمی شده یازده جلسه هم داره ازمایش خونش هم سالمه ولی جواب سیتیش نیومده هنوز خواسمدبدونم بیاریش تا چ حد خطرناکه ایا امکان درانش هست؟
کسی راهنمایی کمکی میتونه بکنه ازش ممنون میشم
دکتر خوب سراغ دارین ک بتونه درمانش کنه
چار تا برادریم همین ی خواهرو داریم با دوتا بچه کوچیک
ممنون میشم کمک کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
سلام من 42 سالمه دوماهه زیر گوشم اول یک غده قد لوبیا بوده الان زیاد شده تعدادش سمت چپ بوده الان حس میکنم سمت راست وزیر بغلمه اسکن دادم جوابم نیومده 7 روزه ضعف دارم بدنم درد داره عصبی هستم حال ندارم برای تقویتم چکار کنم اهل دکتر رفتن نیستم با طبیعت حلش میکنم تقویت چکار کنم
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید منتظر جواب تشخیصی باشید و حتما دراین باره باید نظر پزشکان متخصص را جویا شوید.درصورت تشخیص پزشک باید درمان های لازم هم برای شما آغازشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
0
سلام من برادرم دکتر گفته غده لنفوم داره تنگه نفس هم میشه شکم باد کرده و ریه شم دکتر میگه آب آورده یک جلسه شیمی درمانی کردن حالش هم الان خوب است آیا خوب میشه
مدیر پایگاه
باسلام
هربیماری ابتدا باید توکل اش به خدا باشد.درعین حال باید امیدوار بود.اما بهترین مشاور شما تیم پزشکی هستند که درجریان کامل موضوع قراردارند.
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
0
سلام خواهر من 22سالشه به مدت دوساله که طرف چپ گردنش قده داره همچنان زیر بغل وداخل سینه هاش تعداد قده ها روز به روز زیاد میشن خواستم بفهمم این علایم خطر ناکن یا نهآیا خواهرم خوب میشه
مدیر پایگاه
سلام
ایشان باید حتما تحت نظر پزشک متخصص باشند  تا مشخص شود چه شرایطی دارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: