کد خبر: ۲۰۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 18
حتی در ازدواج‌هایی که مطالعه ژنتیک برای آنها انجام شده کودکان بیماری‌های نادر چشمی دارند و این مشکلات شبکیه آنها را گرفتار و گاهی نابینایی برایشان بر جای می‌گذارد

شفا آنلاین>سلامت>یک فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به اینکه ازدواج‌های فامیلی در بروز شایع‌ترین مشکلات چشمی و حتی نابینایی موثر است، گفت: انحراف چشم یکی از عللی است که می‌تواند باعث اختلال ایجاد تصویر روی شبکیه شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مصطفی سلطان سنجری ، با بیان این مطلب افزود:‌ حتی در ازدواج‌هایی که مطالعه ژنتیک برای آنها انجام شده کودکان بیماری‌های نادر چشمی دارند و این مشکلات شبکیه آنها را گرفتار و گاهی نابینایی برایشان بر جای می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت چشم‌ کودکان <The health of children's eyes>باید توسط چشم‌پزشک، مورد غربالگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شیوع آب مروارید مادرزادی کم ولی خطرناک است بنابراین درمان به موقع اهمیت دارد.

سلطان‌سنجری با بیان اینکه این بیماری بیشتر در کودکانی که والدین‌شان ازدواج فامیلی داشته‌اند بروز می‌یابد، گفت: آب مروارید مادرزادی هیچ نشانه‌ای ندارد و فقط باید با غربالگری شناسایی شود.

این فوق‌تخصص چشم کودکان اضافه کرد: انحراف چشم یکی از عللی است که می‌تواند باعث اختلال ایجاد تصویر روی شبکیه شود همچنین این بیماری می‌تواند به شکل مادرزادی یا اکتسابی نیز بروز کند.

این فوق‌تخصص چشم کودکان با بیان اینکه تغییر ظاهری چشم‌ها تنها نشانه انحراف چشم در کودکان است، گفت: انحراف چشم مادرزادی در ۵ تا ۶ ماه اول تولد اتفاق می‌افتد ولی اگر بعد از این سنین مشاهده شود، اکتسابی است.

وی ادامه داد: در صورتی که انحراف چشم مادرزادی باشد در ۵ تا ۶ ماه اول زندگی نوزاد تشخیص و بلافاصله درمان می‌شود اما اگر والدین برای سلامت چشم کودکان خود به چشم پزشک مراجعه نکنند به مرور زمان این مسئله موجب تنبلی چشم در کودکان می‌شود.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: