کد خبر: ۲۰۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 16
مرخصی رفتن‌های یکباره پزشکان متخصص، گاه باعث دردسر بیماران و خانواده‌هایشان می‌شود و ناچار هستند برای معالجه ساعت‌ها پشت درب مطب منتظر بمانند و یا به مرکز درمانی دیگری مراجعه کنند
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به دلیل ضعف در برنامه ریزی و مدیریت در بسیاری از مراکز درمانی شاهد مرخصی‌های همزمان پزشکان و صف انتظار مردم پشت درب مطب‌ها هستیم.

به گزارش شفاآنلاین، مرخصی رفتن‌های یکباره پزشکان متخصص، گاه باعث دردسر بیماران و خانواده‌هایشان می‌شود و ناچار هستند برای معالجه ساعت‌ها پشت درب مطب منتظر بمانند و یا به مرکز درمانی دیگری مراجعه کنند، تنها به دلیل ضعف مدیریت و برنامه ریزی مراکز درمانی، که باعث می‌شود پزشکان به صورت همزمان بیمارستان(Hospital) را ترک و به مرخصی بروند، این در حالی است که رسیدگی به سلامت مردم نیازی همیشگی است و تامین این نیاز ‌انتظار غیرقابل انکار از سوی مردم است و نباید در هیچ زمان و مکانی خدمات سلامت به مردم دچار وقفه شود.

عباسعلی پوربافرانی، در رابط عدم حضور پزشکان در بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی گفت: مراکز درمانی باید در طول روز چندین پزشک داشته باشند که متاسفانه به دلیل ضعف برنامه ریزی و مدیریت در بسیاری از مراکز درمانی شاهد کمبود پزشک هستیم.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، در روزهای تعطیل بدون پزشک می‌مانند، مردم برای رفع بیماری و مشکلات(Difficulties) خود باید ساعت‌ها پشت درب مطلبها متنتظر بمانند. از طرفی گاهی اوقات نیز در برخی از مراکز درمانی که به 3 پزشک نیاز دارد، با یک پزشک اداره و باعث افزایش ازدحام جمعیت می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد:خالی بودن مراکز درمانی از پزشک به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت کافی اتفاق می‌افتد و لازم است دانشگاه‌های علوم پزشکی و دستگا‌های نظارتی با حساسیت بیشتری به این موضوعات بپردازند چراکه با جان مردم سرو کار دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: