کد خبر: ۲۰۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 15
هموروييد به دو دسته داخلی و خارجی تقسيم مي‌شود. هموروييد داخلي در جدار داخل ركتوم ظاهر مي‌شود و معمولا قابل ديدن نيست اما در برخي شرايط باعث مي‌شود عروق ملتهب شده و از ركتوم بيرون بزند

شفا انلاین>سلامت>هموروييد نوعي بيماري است كه به دنبال التهاب يا انبساط عروق در داخل انتهای روده بزرگ (ركتوم) يا خارج آن و اطراف مقعد به وجود مي‌آيد. اين بيماري ممكن است در هر سني و براي هر جنسي اتفاق بيفتد اما معمولا زنان بيشتر دچار آن مي‌شوند. هموروييد <Hemorrhoids>درد زيادي ايجاد مي‌كند و اگرچه زندگي فرد را به خطر نمي‌اندازد اما از كيفيت زندگي مي‌كاهد.

به گزارش شفا آنلاین:هموروييد به دو دسته داخلی و خارجی تقسيم مي‌شود. هموروييد داخلي در جدار داخل ركتوم ظاهر مي‌شود و معمولا قابل ديدن نيست اما در برخي شرايط باعث مي‌شود عروق ملتهب شده و از ركتوم بيرون بزند. هموروييد خارجي زير پوست و اطراف مقعد ظاهر مي‌شود و با دست مي‌توان آن را لمس كرد. وقتي لخته‌اي خوني در هموروييد خارجي جمع مي‌شوند. ناحيه متورم شد و به‌ويژه هنگام نشستن دردناك مي‌شود.

از جمله علايم هموروييد، درد مقعد، خارش، احساس سوزش و خونريزي است. عوامل بروز آن نیز می‌تواند يبوست، چاقي، بارداري، استرس، مصرف موادغذايي بدون فيبر، اسهال شديد، بلندكردن اشياي سنگين، مصرف ادويه بالا، كم‌آبي، كم‌تحركي، گردش نامناسب خون، رعايت نكردن بهداشت و بيماري‌هاي كبدي و... باشد.

بهترین اقدام برای درمان همورویید مراجعه به متخصص است ولی برخی درمان‌های خانگی و طبیعی نیز می‌تواند در بهبود و کاهش علایم و درد آن موثر باشد.سلامانه
 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: