کد خبر: ۲۰۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 15
این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در لاغری به ویژه در نواحی شکم و پهلو‌ها موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت زنیان حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، فیبر، فسفر، اسید فولیک، ساپونین و فنول است.

برای بررسی خواص شربت زنیان و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) درباره مهم‌ترین خواص شربت زنیان اظهار کرد: این شربت با افزایش سوخت و ساز بدن، شکستن چربی‌های انباشته شده در شکم، کاهش اشتها و رفع نفخ، باد شکم و یبوست نقشی موثر در لاغری بدن به ویژه در نواحی شکم و پهلو‌ها دارد؛ شربت زنیان ضد انگل است، بنابراین انگل‌های بدن را از بین می‌برد.

وی درباره خواص دیگر شربت زنیان بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت زنیان بیماری‌های تنفسی و ناراحتی‌های ریوی مانند آسم(Asthma)، سرفه، تنگی‌نفس و سینوزیت را برطرف می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت زنیان خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد، بنابراین عفونت‌های بدن را رفع می‌کند؛ این شربت درد‌های ناشی از روماتیسم، مفاصل، استخوان‌ها و آرتروز را تسکین می‌دهد.

عظمایی تأکید کرد: شربت زنیان به هضم و جذب بهتر غذا کمک می‌کند؛ این شربت ضد درد است و سموم را از بدن دفع می‌کند، بنابراین برای افرادی که قصد دارند اعتیاد به تریاک، مشروبات الکلی و سایر مواد دخانی را ترک کنند، بسیار مفید است.

وی یادآوری کرد: شربت زنیان سنگ کلیه و کیسه صفرا را دفع و رطوبت‌های اضافی بدن را هم خارج می‌کند؛ این شربت نقشی موثر در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت زنیان

عرق زنیان                             یک لیتر
عرق زیره                               یک لیتر
بذر زنیان                               ۵۰ گرم
عسل                                   ۵۰۰ گرم
آب لیموترش تازه                     به مقدار لازم

 طرز تهیه شربت زنیان

- عرق زنیان و زیره را باهم مخلوط کنید.
- بذر زنیان را به مخلوط عرق زنیان و زیره اضافه کنید و بگذارید سه ساعت بماند.
- مخلوط بذر زنیان و عرقیات را پنج دقیقه بجوشانید.
 - پس از اینکه دمای مخلوط بذر زنیان و عرقیات متعادل شد، (به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید) آن را صاف کنید.
- عسل را به مخلوط صاف شده بذر زنیان و عرقیات اضافه کنید.
- شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.
- پس از سرد شدن شربت آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
- برای تهیه یک لیوان شربت زنیان یک تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید؛ چند قطره آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید و بقیه لیوان را آب جوشیده شده ولرم بریزید.
- مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.
- این شربت را می‌توان روزانه چهار لیوان، صبح ناشتا (۳۰ دقیقه قبل از صبحانه)، پس از ناهار، ۳۰ دقیقه قبل از شام و پیش از خواب مصرف کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: