کد خبر: ۲۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 25
شفا آنلاین:ماست پروبیوتیک یکی از مواد مغزی با ارزش غذایی و عملکردی فوق‌العاده بالا به دلیل داشتن میکروفلوهای بسیار مهم نقش عمده در دستگاه گوارش و حفظ ایمنی بدن دارد.
به گزارش شفا آنلاین:نیاز محمدزاده ،متخصص تغذیه گفت: ماست پروبیوتیک، یک فرآورده لبنی است در واقع یک ماست غنی شده است که با استفاده از آن نه تنها می‌توان از مزایای ماست بهره برد بلکه می‌توان باکتری‌های مفید و لازم بدن را از این طریق تامین کرد. 

این متخصص افزود: ماست پروبیوتیک منبعی غنی از کلسیم، پتاسیم و ویتامین K محسوب می‌شود و حاوی مقادیر زیادی میکرو ارگانسیم‌های مفید است که به تعادل اکو سیستم داخلی بدن کمک می‌کنند. 
این ماده لبنی حاوی تعداد زیادی از اسیدهای آمینه ضروری برای سلامت انسان است که موجب جذب و ذخیره کلسیم و منیزیم می‌شود و در ‌‌نهایت به تقویت سیستم عصبی منجر می‌گردد. 

وی تصریح کرد: با استفاده از باکتری‌های مفیدی که در این فرآورده لبنی وجود دارد می‌توان برخی بیماری‌های از جمله اسهال‌های عفونی را درمان کرد و از بروز برخی بیماری‌ها نیز جلوگیری کرد. 
استفاده از این نوع ماست جذب کلسیم و کاهش ابتلا به پوکی استخوان، جلوگیری از بروز، درمان سنگ‌های کلیه، مانع از ابتلا به یبوست در افراد مسن، جذب وساخت ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های B، هضم لاکتوز در روده ودرمان بیماری‌های گوارشی مانند زخم روده را به همراه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: