کد خبر: ۲۰۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 11
هورمون‌های مختلفی می‌توانند بر رشد موها اثر داشته باشند که مهم‌ترین هورمون‌های کنترل کننده رشد موها هورمون‌های مردانه یا آندروژن‌ها هستند و مهم‌ترین هورمون مردانه هم هورمون تستسترون است
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: افزایش بیش از حد موهای زائد در خانم‌ها به‌ویژه در صورت، باعث مشکلات زیبایی زیادی برای آنها می‌شود، البته مقدار موهایی که به پرمویی <Hairdryer>تعبیر شده بیشتر در مقایسه فرد با افراد دیگر مشخص می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سید مسعود داوودی  با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیون پیاز مو در سرتاسر بدن وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون آنها فقط در سر است، ادامه داد: تا زمانی که پیاز مو وجود دارد موها به رشد خود ادامه می‌دهند.


وی با اشاره به اثر هورمون‌ها بر رشد موهای بدن، اضافه کرد: هورمون‌های مختلفی می‌توانند بر رشد موها اثر داشته باشند که مهم‌ترین هورمون‌های کنترل کننده رشد موها هورمون‌های مردانه یا آندروژن‌ها هستند و مهم‌ترین هورمون مردانه هم هورمون تستسترون است.

داوودی تصریح کرد: آندروژن باعث می‌شود که موهای کرکی به موهای اصلی تبدیل شوند. در زمان بلوغ آندروژن‌ها که هم در پسرها و هم در دخترها وجود دارند باعث به وجود آمدن موهایی در زیر بغل می‌شوند البته هورمون‌های زنانه مانند استروژن دارای اثراتی مخالف هورمون‌های مردانه است.

این متخصص پوست و مو با اشاره به علل ایجاد پرمویی در خانم‌ها گفت: تمام خانم‌ها دارای موهای دائمی ‌در بعضی از قسمت‌های بدن مثل سر، زیر بغل و ناحیه دستگاه تناسلی هستند. وجود چند موی دائمی‌ در اطراف نوک پستان‌ها یا بالای ران‌ها ممکن است طبیعی باشد اما هنگامی ‌که موهای ضخیم معمولا با رنگ تیره بر روی صورت، سینه، شکم، بالای ران‌ها و در قسمت بالای بازوها دیده شود، فرد دچار پرمویی شده است.

وی ادامه داد: این عارضه می‌تواند به دلایلی از جمله مصرف دارویی، مشکلات تخمدانی، مشکلات غدد فوق کلیوی یا ارث بری فامیلی باشد و برای درمان آن در ابتدا باید علت شناسایی شود.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: