کد خبر: ۲۰۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 10
یکی از شکایت‌هایی که معمولا در این سامانه ثبت می‌شود، شکایت از افرادی است که به عنوان نماینده بیمه سلامت با مردم تماس می‌گیرند و ادعای صدور کارت یا دفترچه بیمه سلامت دارند که بارها در رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده‌ایم
شفاآنلاین>سلامت> مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به سوء استفاده از نام بیمه سلامت هشدار داد و گفت: «دفترچه بیمه تنها از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت ارائه می‌شود و اگر کسی با مردم تماس گرفته و خود را نماینده سازمان معرفی کند، کلاهبردار است.»

به گزارش شفاآنلاین، مهدی نوروزیان بابیان این مطلب افزود: «یکی از شکایت‌هایی که معمولا در این سامانه ثبت می‌شود، شکایت از افرادی است که به عنوان نماینده بیمه(Insurance) سلامت با مردم تماس می‌گیرند و ادعای صدور کارت یا دفترچه بیمه سلامت دارند که بارها در رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده‌ایم.»

وی ادامه داد: «بیمه‌شدگان سازمان می‌توانند با شماره تلفن 1666 تماس بگیرند و راهنمایی‌های لازم را در راستای پرسش‌هایی که مطرح می‌کنند از جمله در خصوص خدمات دریافتی، هزینه‌های درمانی و ... دریافت کنند.» نوروزیان با بیان اینکه یکی از شکایت‌هایی که می‌توان در این سامانه مطرح کرد، تماس به عنوان نماینده سازمان بیمه سلامت، گفت: «مردم نباید به هیچ وجه به این افراد پولی پرداخت کنند.»

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: «همچنین بیمه‌شدگان در صورت شکایت(Complaint) نسبت به عملکرد برخی از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این سازمان می‌توانند شکایتشان را در سامانه 1666 ثبت کنند به طوری که کد رهگیری جهت پیگیری شکایت، به فرد داده می‌شود.» نوروزیان با اشاره به اینکه روزانه بین 500 تا 700 تماس با سامانه پاسخگویی به بیمه‌شدگان گرفته می‌شود، گفت: «بین 5 تا 10 مورد تماس‌ها درباره شکایت و تقدیر و تشکر است.

نکته دیگر اینکه این سامانه به صورت 24 ساعته است. زمانی که شکایتی در سامانه ثبت شود، بلافاصله به مسئولان مروبطه در ستاد سازمان و یا استان ارجاع می‌شود و در زمان مقرر پاسخ مردم داده خواهد شد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: