کد خبر: ۲۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 25
شفاآنلاین -رئیس هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران از عدم انعقاد قرارداد بیمه ها با اپتومتریست ها برای همکاری در برنامه پزشک خانواده انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد رضا محمد علیها  در نشست خبری جامعه اپتومتری ایران اظهار داشت: چشم پزشکان به کار حرفه ای اپتومتریست ها اعقتاد دارند به طوری که در بسیاری از مطب های چشم پزشکی، همکاران اپتومتری کار عیوب انکساری چشم را انجام می دهند.

وی با اعلام اینکه وظیفه اپتومتریست ها تجویز عینک و لنز است، عنوان داشت: ارائه خدمات تخصصی ارزان قیمت در چشم پزشکی از جمله ویژگی هایی است که جامعه اپتومتری می تواند به نظام سلامت کشور ارائه دهد.

محمد علیها با اشاره به وجود 2700 اپتومتریست در کشور افزود: 40 اپتومتریست در حال حاضر در بیمارستان فارابی و 60 نفر نیز در مرکز چشم پزشکی نور مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی با عنوان این مطلب که فعالیت های اپتومتری هیچ تداخلی با چشم پزشکی ندارد، عنوان داشت: چشم پزشکان توانایی کارهای اپتومتری دارند اما آنچه مسلم است اپتومتریست ها می توانند در ارائه خدمات سطح اول چشم پزشکی به چشم پزشکان کمک کنند.

رئیس هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران ترمیم نمره عینک و معاینه چشم و درمان تنبلی چشم کودکان و همچنین اندازه گیری میدان بینایی را از جمله وظایف اپتومتریست ها عنوان کرد و گفت: چنانچه مراجعه کنندگان مشکلی غیر از عیوب انکساری داشته باشند می بایست به چشم پزشک ارجاع شوند و اپتومتریست حق تجویز دارو برای بیماران چشم پزشکی ندارد.

وی تعرفه خدمات بینایی سنجی را 9500 تومان برای معاینه اولیه و همچنین تعیین نمره عینک عنوان کرد و گفت: تشخیص انحراف چشم و درمان غیر جراحی انحرافات چشمی از جمله خدماتی است که اپتومتریست ها به مردم ارائه می دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: