کد خبر: ۲۰۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 04
سازمان غذا و داروی آمریکا پس از اعلام خبر کشف ماده‌ای سرطان‌زا در داروی والزارتان با انجام آزمایش‌هایی روی چندین داروی دیگر پرمصرف فشارخون، احتمال سرطان‌زا بودن این داروها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت> پس از جمع‌آوری کلیه داروهای والزارتان از سطح بازارهای جهانی برخی تولیدکنندگان همان داروی والزارتان را احتمالاً با بسته‌بندی‌های جدید و تحت عنوان‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

به گزارش شفاآنلاین، سازمان غذا و داروی آمریکا پس از اعلام خبر کشف ماده‌ای سرطان‌زا در داروی والزارتان با انجام آزمایش‌هایی روی چندین داروی دیگر پرمصرف فشارخون، احتمال سرطان‌زا بودن این داروها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

پس از کشف ماده‌ای سرطان‌زا در داروی فشارخون موسوم به والزارتان که چندی پیش اتفاق افتاد، توجه سازمان غذا و داروی آمریکا به دیگر انواع داروهای فشارخون(blood pressure) جلب شده و هم‌اکنون تمامی این داروها در حال بررسی توسط کارشناسان این سازمان هستند.

همچنین این سازمان دریافته است که پس از جمع‌آوری کلیه داروهای والزارتان از سطح بازارهای جهانی برخی تولیدکنندگان همان داروی والزارتان را احتمالاً با بسته‌بندی‌های جدید و تحت عنوان‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

این داروها اگرچه با کنترل فشارخون بیماران باعث نجات جان بسیاری از آنها می‌شود اما با گذر زمان می‌تواند به‌تدریج منجر به سرطانی شدن سلول‌های بدن فرد بیمار شود. بااین‌حال با در نظر گرفتن مقدار کم ماده سرطان‌زای احتمالی «ان نیتروزودی متیل آمین» در داروی والزارتان، خطر ابتلا به سرطان با مصرف این دارو پایین است. به‌طوری‌که اگر شخصی به مدت چهار سال به‌صورت روزانه ۳۲۰ میلی‌گرم از این دارو (medicine)را دریافت کند به ‌احتمال زیاد به سرطان مبتلا می‌شود.

اما اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا دریافته است که داروی والزارتان پس جمع‌آوری از سطح بازار تحت عنوان داروهای دیگر فشارخون به فروش می‌رسند چون محققان نگران‌اند افرادی که به داروی فشارخون نیاز دارند به دلیل ترس از سرطان‌زا بودن والزارتان، مصرف آن را به‌طور ناگهانی قطع کنند که این اقدام، آنها را در معرض خطر سکته‌های ناگهانی یا حملات قلبی قرار می‌دهد.

اداره غذا و داروی آمریکا در حال حاضر در حال بررسی چگونگی ورود این ماده سرطان‌زا به چرخه تولید قرص‌های فشارخون است. تصور می‌شود این ماده محصول جانبی یکی از فرآیندهای تولید والزارتان باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: