کد خبر: ۲۰۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 01
فروش دارو به صورت اینترنتی قطعا به عنوانی ممنوع و از نظر ما غیرقانونی است، اغلب اینها قاچاق است و بیشتر آنهاجعلی و غیر اصیل است، حتی اگر اصیل هم باشد بر نحوه نگهداری و توزیع آنها نظارتی وجود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان غذا و دارو، در مورد بدهی ۳۵۰ میلیارد تومانی دختر وزیر سابق به این سازمان، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر کیانوش جهانپور در برنامه رادیو تهران، با اشاره به ممنوعیت فروش داروهای اینترنتی، گفت: فروش دارو به صورت اینترنتی قطعا به عنوانی ممنوع و از نظر ما غیرقانونی است، اغلب اینها قاچاق است و بیشتر آنهاجعلی<a fake> و غیر اصیل است، حتی اگر اصیل هم باشد بر نحوه نگهداری و توزیع آنها نظارتی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: فروش دارو در فضای مجازی و خارج از داروخانه ها ممنوع است و ریسک و خطرات خاص خودش را دارد، ما در یک سال گذشته با همکاری پلیس فتا حداقل دو هزار سایت را تعطیل کردیم و برخی افراد تحت تعقیب قرار گرفتند.


سخنگوی سازمان غذا و دارو، ادامه داد: افرادی که از این طریق یا شیوه های دیگر مبادرت به فروش دارو کنند با آنها برخورد خواهد شد، مردم می توانند از سامانه ۱۹۰ یا از شیوه ها اطلاع رسانی کنند، ما با این موارد برخورد خواهیم کرد.

جهانپور در واکنش به پرونده ماجرای دختر وزیر سابق مبنی بر اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان به سازمان غذا و دارو بدهکار بود، گفت: بدهی به سازمان غذا و دارو وجود ندارد، چون این سازمان نه خریدار و نه فروشنده دارو است.

تنظیم بازار در حوزه دارو، قیمت گذاری و تامین امنیت دارویی<Pharmaceutical safety> بر عهده ماست، ما نه وارد کننده، نه فروشنده و نه خریدار دارو هستیم. مواردی هم که هست بین شرکت های مختلف دارویی است، به هر حال ما گزارش مشخصی مبنی بر احتکار نداریم، ولی ظرف سال های گذشته که این شرکت فعالیت داشته، به دلیل سوءمدیریت، بدهی هایی به شرکت های تولید کننده و تامین کننده دارو وجود دارد که مشکلات بین شرکت هاست.  مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: