کد خبر: ۲۰۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 30
براساس این طرح، دانشجویان نیز مانند شهروندان بالای 18 سال کانادایی مجاز خواهند بود تا ۴ بوته شاهدانه که ماری‌جوآنا و حشیش از آن گرفته می‌شود، بکارند و همچنین افراد بالغ می‌توانند تا ۳۰ گرم ماری جوآنا برای مصرف داشته باشند
شفاذ آنلاین>اجتماعی>براساس یک بیانیه جدید، مصرف ماری‌جوآنا در دانشگاه‌های کانادا قانونی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:از تابستان سال 2018 شهروندان کانادایی به طور قانونی ماری‌جوآنا کاشت و مصرف می‌کنند؛ آزاد شدن قانون مصرف ماری‌جوآنا حالا به دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز کشیده شده است.

براساس این طرح، دانشجویان نیز مانند شهروندان بالای 18 سال کانادایی مجاز خواهند بود تا ۴ بوته شاهدانه که ماری‌جوآنا و حشیش از آن گرفته می‌شود، بکارند و همچنین افراد بالغ می‌توانند تا ۳۰ گرم ماری جوآنا برای مصرف داشته باشند.

رالف گوداله، وزیر امنیت عمومی کانادا گفت: هدف از قانونی‌کردن مصرف ماری‌جوآنا، بالابردن سطح بهداشت عمومی، امنیت بیشتر، حفاظت از جوانان و خشکاندن یکی از منابع درآمد گروه‌های جنایی است.


به گفته گوداله، سالانه سه میلیارد دلار برای کشف و ضبط ماری‌جوآنا هزینه می‌شود  و این در حالیست که جوانان کانادایی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان ماری جوآنا در سطح جهانی هستند.
 برای دانشجویان اظهار داشت: «هدف از این اقدام آگاه‌سازی خود دانشجویان از مضرات ماری‌جوآنا است؛ آموزش عالی قصد دارد با اعمال قوانینی که به نظر منطقی نمی‌رسند، دانشجویان را از تبعات مواد<drugs> مخدر باخبر کند». سی‌بی‌سی نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: