کد خبر: ۲۰۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 28
متخصصان علوم پزشکی با بیان اینکه خنک بودن فضای خانه می تواند فاکتور خطرزایی در بالا رفتن فشار خون باشد، اظهار داشتند: این موضوع باید در افرادی که در معرض فشار خون بالا هستند مورد توجه قرار گیرد
شفاآنلاین>سلامت> ​نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد زندگی در محیط خنک می‌تواند فاکتور خطرزایی در بالا رفتن فشار خون باشد.

به گزارش شفاآنلاین، متخصصان علوم پزشکی با بیان اینکه خنک بودن فضای خانه می تواند فاکتور خطرزایی در بالا رفتن فشار خون باشد، اظهار داشتند: این موضوع باید در افرادی که در معرض فشار خون بالا هستند مورد توجه قرار گیرد.

اگرچه به ندرت فشار خون بالا با علائم قابل توجهی همراه است، این عارضه می‌تواند عامل بروز مشکلات(Difficulties) جدی دیگر از جمله سکته مغزی و قلبی باشد.

به گفته کارشناسان از آنجاییکه بالا رفتن فشار خون به طور فزاینده‌ای شایع شده، اهمیت دارد چرایی ابتلا و کنترل آن مورد بررسی‌ بیشتر قرار گیرد. تاکنون فاکتورهای خطرزای بسیاری از قبیل افزایش سن، سابقه خانوادگی، رژیم غذایی ناسالم، افزایش وزن، مصرف دخانیات و مصرف مواد الکلی که در بالا رفتن فشار خون موثر هستند، شناخته شده‌اند.

هر چند، محققان انگلیسی در جدیدترین مطالعه خود فاکتور خطرزای دیگری را به این لیست اضافه کرده‌اند و آن "دمای محیط خانه" است.

در این بررسی محققان به ارزیابی اطلاعات ۴۶۵۹ فرد ۱۶ ساله و بالاتر پرداختند. همچنین این افراد به پرسش‌هایی در مورد سبک زندگی پاسخ دادند. در عین حال فشار خون این افراد و دمای محیط خانه‌شان تحت کنترل قرار گرفت.

متخصصان مشاهده کردند که به ازای هر یک درجه سانتی‌گراد کاهش دما، فشار خون(blood pressure) سیستولیک و دیاستولیک به ترتیب ۰.۴۸ و ۰.۴۵ افزایش پیدا می‌کند. همچنین در افرادی که در خانه‌هایی با دمای بسیار خنک زندگی می‌کنند متوسط فشار خون سیستولیک و دیاستولیک به ترتیب ۱۲۶.۶۴  و ۷۴.۵۲ میلی‌متر جیوه بوده است. در حالی که این ارقام در افرادی که در خانه‌هایی با دمای بالاتر زندگی می‌کرده‌اند به ترتیب ۱۲۱.۱۲ و ۷۰.۵۱ میلی‌متر جیوه بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: