کد خبر: ۲۰۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
باکتری‌ها از قند نوشابه‌ تغذیه می‌کنند، پوشش مینای دندان را از بین می‌برند و ادامه این روند در نهایت موجب تخریب و فساد دندان‌ها می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> متخصص تغذیه می‌گوید: مصرف نوشابه‌، تاثیر منفی بر سلامت دندان‌ به‌ویژه در کودکان دارد زیرا مقدار قند موجود در آن باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، رضا نادری افزود: باکتری‌ها از قند نوشابه‌ تغذیه می‌کنند، پوشش مینای دندان را از بین می‌برند و ادامه این روند در نهایت موجب تخریب و فساد دندان‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: دندان‌های افراد به‌ویژه کودکانی که به مصرف نوشابه عادت دارند، به‌علت ورود اسید به دهان ساییده می‌شوند و ممکن است به‌صورت داخلی نیز دندان‌های آنها تحت سایش شیمیایی قرار گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: کسانی که به مصرف نوشابه اعتیاد دارند، دچار سوءتغذیه می‌شوند؛ زیرا این نوشیدنی به‌علت وجود اسید فسفریک و دی‌اکسیدکربن در ترکیباتش، سبب اسیدی شدن سیستم ایمنی(Safety system) بدن می‌شود.به گفته نادری، مصرف نوشابه باعث می‌شود مخاط دهان، گلو و مری در برابر اسید بسیار حساس و آسیب‌پذیر شود و اسید فسفریک موجود در آن نیز با رقابت با اسید هیدروکلریک معده، عملکرد صحیح معده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: