کد خبر: ۲۰۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 24
نتایج یک بررسی جدید منتشر شده در دیلی‌میل نشان می‌دهد، نوشیدن آب بعد از مصرف مواد قندی و شیرینی‌جات احتمال ابتلا به دیابت را قوت می‌بخشد
شفاآنلاین>سلامت> نتایج یک بررسی جدید منتشر شده حکایت از آن دارد، نوشیدن آب بعد از مصرف مواد قندی و شیرینی‌جات احتمال ابتلا به دیابت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، نتایج یک بررسی جدید منتشر شده در دیلی‌میل نشان می‌دهد، نوشیدن آب بعد از مصرف مواد قندی و شیرینی‌جات احتمال ابتلا به دیابت را قوت می‌بخشد.

دانشمندان باور دارند، نوشیدن آب به بدن برای جذب گلوکز کمک می‌کند و افرادی که عادت دارند بعد از خوردن مواد قندی نظیر شکلات، بستنی و شیرینی آب بخورند، در واقع حجم بیشتری از قند را به بدن خود تزریق کرده‌اند.

پژوهشگران آمریکای جنوبی در بررسی‌های خود دریافتند، قطعا نوشیدن آب عامل افزایش بیشتر قند خون، چاقی و ابتلا به دیابت است.

محققان تأکید می‌کنند، حتی قبل خوردن مواد قندی، نوشیدن آب ممنوع است.محقق ارشد این مطالعه تأکید می‌کند، این ممنوعیت برای مصرف مواد غذایی و هرآنچه که قند دارد، صدق می‌کند و به بهبود سلامتی افراد کمک می‌کند.

پژوهش‌های متعددی نشان داده است، ورزش منظم می‌تواند به کاهش سطح قند خون در طول زمان کمک کند.سازمان بهداشت(Health) جهانی دیابت را شایع‌ترین بیماری غدد در جهان می‌داند که سالانه عامل ۴ میلیون مرگ در جهان است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون جهانی دیابت(Diabetes)، در حالی که تعداد بیماران دیابتی در سال ۲۰۰۰ میلادی کمتر از ۲۰۰ میلیون نفر بوده‌است، این رقم در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۸۲ میلیون نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰۰ میلیون بیمار دیابتی در دنیا وجود داشته باشد و تا سال ۲۰۳۵ این تعداد به رقم ۵۹۲ میلیون نفر برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: