کد خبر: ۲۰۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 23
از دست دادن کنترل مثانه و بی اختیاری ادرار یکی از عوارض مشکلات نخاعی و آسیب ستون فقرات است
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد با تحریک قسمت پایین ستون فقرات بیماران نخاعی می توان امکان کنترل مثانه را بازیابی کرد.

به گزارش شفا آنلاین: از دست دادن کنترل مثانه و بی اختیاری ادرار<urinary incontinence>یکی از عوارض مشکلات نخاعی و آسیب ستون فقرات است.

مطالعات جدید نشان می دهد با تحریک مغناطیسی قسمت پایین ستون فقرات<Sixty paragraphs>می توان امکان کنترل مثانه را در این بیماران بازیابی کرد.

در این مطالعه محققان با استفاده از یک ابزار مغناطیسی غیرتهاجمی و بدون درد،‌ قسمت پایینی ستون فقرات پنج بیمار معلول نخاعی را 15 دقیقه در هفته و به مدت چهار ماه تحت درمان قرار دادند.

بیماران پس از دوره درمان بهبود قابل ملاحظه ای روی کنترل مثانه داشتند.

نتایج نشان می دهد یکی از بیماران تا 2 هفته پس از درمان دیگر به استفاده از سوند نیاز نداشت و چهار بیمار دیگر نسبت به قبل از درمان، وابستگی کمتری به این وسیله پیدا کردند.

این مطالعه نشان می دهد بیشتر آسیب های نخاعی به قطع کامل ارتباط سیگنال های ستون فقرات و مغز منجر نمی شود؛ بلکه بین آنها ارتباط ضعیفی وجود دارد و با تقویت سیگنال ها می توان امکان کنترل مثانه را بازیابی کرد.

این مطالعه دستاوردهای باارزشی را در زمینه بازیابی توانایی ستون فقرات پس از آسیب های جدی با استفاده از میدان مغناطیسی ضعیف در اختیار محققان قرار می دهد.آسوشیتدپرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: