کد خبر: ۲۰۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 20
براي اينكه توان خود را براي تمركز كردن بهبود ببخشيد روزانه مقدار متعادلي كافئين مصرف كنيد. البته نكته اصلي اين است كه مصرف ملايم و متعادل كافئين، راز دستيابي به نتيجه دلخواه است
شفاآنلاین>تغذیه> متخصصان تغذيه به چند ماده غذايي مهم كه به افزايش و تقويت قدرت تمركز كمك مي‌كنند، اشاره كرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، اين رژيم غذايي براي تقويت تمركز عبارتنداز:

كافئين

براي اينكه توان خود را براي تمركز كردن بهبود ببخشيد روزانه مقدار متعادلي كافئين مصرف كنيد. البته نكته اصلي اين است كه مصرف ملايم و متعادل كافئين، راز دستيابي به نتيجه دلخواه است. چون مصرف (Consumption)زياد كافئين نتيجه عكس دارد و در واقع امكان تمركز كردن را از شما سلب مي‌كند.

قند طبيعي

با مصرف مواد قندي طبيعي مثل ميوه‌هاي تازه يا غلات سبوس‌دار مي‌توانيد بدون نگراني از افزايش دور كمر، تمركز خود را بيشتر كنيد. البته به ياد داشته باشيد كه تاثير مواد قندي طبيعي در اين زمينه كوتاه‌مدت است.

ماهي

دو نوبت در هفته از ماهي‌هاي غني از چربي امگا3 استفاده كنيد تا مغزتان مواد غذايي و ويتامين‌هاي لازم براي رشد و فعاليت مناسب را به‌دست آورد. در صورت امكان از ماهي‌هاي مثل ماهي سالمون استفاده كنيد كه حاوي جيوه اندك يا فاقد آن باشد.

تمشك آبي

با مصرف تمشك آبي مغز خود را در برابر آلزايمر و زوال عقل بيمه كنيد. مطالعات نشان مي‌دهد حيوانات آزمايشگاهي كه از اين ميوه مفيد استفاده مي‌كنند، توانايي يادگيري‌شان بهبود پيدا مي‌كند.

ذرت

با افزودن مقدار كمي پاپ كورن ساده به غذاي خود مي‌توانيد از مزاياي قابل توجه آن در بهبود قدرت تمركز، بهره‌مند شويد. اين ميان وعده خوشمزه حاوي ويتامين‌هاي B6، B12 و E است كه به تقويت تمركز، حافظه و قدرت مغزي كمك مي‌كند.

آووكادو

اين ميوه چرب كلسترول بد را پايين مي‌آورد و خط تشكيل پلاك‌ها را كاهش مي‌دهند در نتيجه جريان خون بهبود مي‌يابد و سوخت بيشتري به مغز مي‌رسد. اين ميوه در عين حال سرشار از امگا-3 است. آووكادو جايگزين مرغوبي براي غذاهايي دريايي و براي افرادي است كه ماهي دوست ندارند.

مغزها و دانه‌ها

با خوردن مشتي از مغزها و دانه‌هاي مورد علاقه خود مي‌توانيد مقادير قابل توجهي از آنتي‌اكسيدان‌ها و پروتئين‌هاي مفيد را وارد بدن خود كنيد كه براي تقويت حافظه موثر هستند. مغزها و دانه‌ها در واقع مغز شما را در بلندمدت در برابر كاهش(decrease) توان ذهني محافظت مي‌كنند.

سبزيجات سبزرنگ

اين سبزيجات مثل اسفناج و بروكلي چون غني از فوليك اسيد هستند، ذهن شما را هوشيار و قوي نگه مي‌دارند.

صبحانه كم كالري

براي بهبود قدرت تمركز و ذهن، روزتان را با يك صبحانه سبك آغاز كنيد و در آن ميوه‌ها، لبنيات و بقولات حاوي كالري پايين اما فيبر زياد را بگنجانيد.

مكمل‌ها

اگر نمي‌توانيد روي غذاهايي كه هر روز مي‌خوريد متمركز شويد با پزشك خود درباره يك رژيم مناسب از مكمل‌هاي مورد نياز بدن خود مشورت كنيد.ويتامين‌هاي تقويت‌كننده مغز مثل B، C و E و نيز ريزمغذي‌هايي چون بتاكاروتن، منيزيم، جينسينگ و جينكو به تقويت حافظه و قدرت تمركز كمك مي‌كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: