کد خبر: ۲۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 17
دکتر بهروز برومند هشدار داد:
شفاآنلاین -راحله صدرنیا-خبرنگار:پدر نفرولوژی ایران درواکنش به برخی انتقادها مبنی برفرارمالیاتی پزشکان گفت:برخی ها پزشکان را متهم به فرار مالیاتی کرده‌اند و دلیل آن را عدم استفاده از دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها دانسته‌اند؛ این در حالی است که مطب پزشک با فروشگاه و مغازه تفاوت دارد و فعالیت پزشکی ذات و ماهیت فرهنگی و هنری دارد.

دکتر بهروز برومند در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار شفا آنلاین اظهار داشت: کشور ما اکنون در شرایطی است که تک‌تک ایرانی‌ها حتی افرادی که آن سوی مرزها هستند باید خردمندانه و دلسوزانه نگران روزهای آینده باشند تا بتوانیم به سلامت از این مرحله حساس و سخت عبور کنیم.

وی افزود: حال که فشار ناجوانمردانه خارجی ها برمردم ما به اوج رسیده است رفتار ما ایرانی‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم روابط بین خودمان را بهبود ببخشیم و هم با بهره‌گیری از خرد و تدبیر به گونه‌ای با طرف خارجی رفتار کنیم که منجر به جنگ نشود؛ چراکه جنگ یک آفت خانمان سوز است؛ هم برای کسی که جنگ را شروع می‌کند و هم برای طرفی که جنگ به او تحمیل می‌شود و البته ما این تجربه تلخ را قبلا پشت سر گذاشته‌ایم.

فوق تخصص بیماری های کلیه با بیان اینکه در حال حاضر بهترین راهکار این است که در داخل کشور به نوع‌دوستی و مراعات حال یکدیگر توجه داشته باشیم ادامه داد: هموطنان‌مان در هر لباس و جایگاهی که هستند باید بیش از گذشته به همدیگر فکر کنند تا بتوانیم شرایط سخت تحریم را تاب بیاوریم و اگر چنین رویکردی در ارتباطات‌مان نداشته باشیم اوضاع خراب‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

می خواهند پزشکان را وارد حاشیه و جنجال کنند

رئیس اسبق انجمن نفرولوژی کشور با تاکید بر ضرورت حفظ اعتماد و احترام اقشار و مردم به یکدیگر و پرهیز از شایعه‌پراکنی و ایجاد جنگ روانی تصریح کرد: به طور مثال در حوزه پزشکی مهمترین نکته این است که در این شرایط اجتماعی و اقتصادی، اعتماد بیمار به پزشک خدشه‌دار نشود و اگر این اعتماد از بین برود به زیان بیمار و همه جامعه است.

پدر علم نفرولوژی ایران افزود: با این حال متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تحرکاتی برای ایجاد تنش و اخلال با هدف سلب اعتماد مردم به پزشکان هستیم و در برخی شبکه های اجتماعی و رسانه‌های رسمی جریانی به راه انداخته‌اند که پزشکان جامعه را وارد مسائل حاشیه‌ای و بی‌اهمیت کنند.

وی با بیان اینکه چنین تحرکاتی علیه جامعه پزشکی آن هم در شرایط کنونی اقتصادی کشور به صلاح مردم نیست اظهار داشت: پزشکان را متهم به فرار مالیاتی کرده‌اند و دلیل آن را عدم استفاده از دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها دانسته اند؛ این در حالی است که مطب پزشک با بقالی یا میوه فروشی یا کسب و کارهای دیگر تفاوت دارد و نمی‌توان روابطی که بر میوه فروشی حاکم است را بر مطب‌ها تحمیل کرد چراکه ماهیت و ذات این فعالیت‌ها و مشاغل (که هر کدام در جای خود محترم و ارزشمند هستند) با یکدیگر تفاوت دارد.

پروفسور برومند با اشاره به اینکه پزشکی یک هنر است گفت: مهم نیست که دیگران بابت هنر پزشکی چه پولی به پزشک پرداخت می‌کنند بلکه مهم این است که جامعه در امروز و فرداها چه ارزشی برای خدمت و تلاش پزشک قائل است. بنابراین نباید عده‌ای با حاشیه‌سازی و جنجال رسانه‌ای، یک پزشک را به سمتی سوق دهند که هنر پزشکی را کنار بگذارد و سراغ کاسبیِ پزشکی برود.

تفرقه افکن‌های داخلی بدتر از ترامپ هستند

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: تحرکاتی از سوی بخش‌هایی از دولت در جریان است که به رغم گران شدن بسیاری از کالاها و خدمات، طبابت خصوصی را ارزان کنند و متاسفانه راهکار آنها برای رسیدن به این هدف، وارد کردن اتهام دزدی و فرار مالیاتی به جامعه پزشکی است.

دکتر برومند افزود: نتیجه این حاشیه‌سازی‌ها به زیان سلامت جامعه است و اعتماد مردم به پزشکان را از بین می‌برد؛ البته این یک سیاست نادرست و زشت است که برای انحراف اذهان عمومی از برخی مشکلات و معضلات و برای تغییر دادن مباحث سراغ حاشیه‌سازی علیه پزشکان بروند و از قدیم‌الایام هم این روند وجود داشته است که برای عوض کردن موضوع، "حکیم باشی را دراز می‌کرده‌اند!"

وی ادامه داد: کار پزشک در حقیقت یک فعالیت فرهنگی است و جامعه ما نیز بیش از آنکه پزشکی را کاسبی بداند، آن را هنر پزشکی قلمداد می‌کند. بنابراین همانطور که بسیاری از اشخاص و نهادهای فرهنگی، مذهبی و هنری مالیات پرداخت نمی‌کنند و متهم به فرار مالیاتی نیز نمی‌شوند، منصفانه نیست که تحرکات غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای علیه پزشکان در دستور کار عده‌ای قرار گیرد.

پروفسور برومند تاکید کرد: مردم باید با هوشیاری پیگیر مسائل جامعه باشند و تن به اظهارات تفرقه‌انگیز ندهند، چراکه عده‌ای با استفاده از سیاست‌های زشت می‌خواهند مردم را در این شرایط حساس به جان یکدیگر بیاندازند و البته افرادی که این سیاست‌ها را دنبال می‌کنند از ترامپ بدتر هستند.


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
با تشکر از متن وزین پروفسور برومند. جناب استاد زیربنای بی حرمتی به پزشکان از زمانی گذاشته شد که وزیر بهداشت وقت دهه ی ۶۰ اعلام کرد میخواهیم تابوی پزشکان شکسته شود و وزیر بهداشت این دوران نیز با هجوم به پزشکان آنرا تشدید کرد‌. ا
ناشناس
|
United States
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
من دکتر مسعود علی پور خود را یکی از بنیان گذاران کاردیولوژی نوین درایران میدانم وافتخار میکنم که استادان قلب وعروق امروز شاگردان من هستند که از جان برایشان کوشیدم ولی با بی مهر ی کارگزارا ن آن زمان روبرو شدم.
با استاد دکتر برومند آ شنایی دیرینه دارم وبا عقاید ملی و اجتما یی ایشان و بویژه دوری جستن از جنگ موافقم.با احترام.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
با تشکر از استاد برومند عزیز، به نظر بنده دست های پنهانی در کار است تا جایگاه جامعه پزشکی را در نزد مردم تخریب و بی اعتبار نمایند... من هیچ صنفی را ندیدم که از افرادی از درون خودشان مشغول خودزنی باشند!.
بسیار جای شگفتی است که سازمان امور مالیاتی اینقدر پیگیر مالیات پزشکان باشد و حتی جرات نکند در برخی سازمان های دیگر ( شما بخوانید کارتل های اقتصادی دیگر) ورود نماید!
پزشک با جان مردم سر و کار دارد و آرامش روان یو اقتصادی حداقل چیزی است که باید لحاظ شود
علی اکبراخوان
|
United States
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
کاش همه پزشکان ماحرمت جامعه فرهیخته رابسان دکتربرومند،دکترعلیپورو....و.....و....حفظ میکردندوبین عشق وهنرپزشکی وکاسبیهای چندش آورزیرمیزبگیران فاصله ایجادمیشد!
کتایون رهنوردی
|
Canada
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
سپاس از استاد برومند گرامی برای هشدارشان. امیدوارم مردم هشیار باشند ومقام پزشک را که از دیرباز در سرزمین ما والا بود بیاد داشته باشند و اجازه ندهند خصومت عده ای با این قشر تحصیلکرده در این شرایط بحرانی اقتصادی سبب هرج ومرج گردد.
رضا سعيدي فيروزابادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
با درود و تشكر إز دكتر برومند گرامي كه به نكات مهمي در أين شرايط حساس تاريخي اشاره كردند.
اولا لزوم وحدت و انسجام ملي در شرايطي كه كشور عزيزمان ، خواسته يا نا خواسته، وارد جنگ نرمى نا برابر با بد خواهان اين مرز و بوم شده است ، شايسته است كه إز تفرقه و نزاع هاي داخلي پرهيز شود.
ثانيا، تاكيد اين سرور گرامي به رسالت جامعه پزشكي به طور أعم بويژه در أين شرايط حساس بطور اخص. تاكيد ايشان به اينكه پرشكي يك هنر است ،در اين دوران مكر ليل و نهار شايد كمي نا محسوس باشد. واقعيت أين است كه پزشكي علاوه بر جنبه هاي علمي ان ، نياز به جنبه هاي انساني و هنري نيز دارد، بويژه هنر نوع دوستي. متاسفانه أين جوانب پزشكي امروزه در دنيا و كشور ما كم رنگ شده و نگاه خدماتي و تجاري پر رنگ تر گشته است. امروز كه شاهد كاهش اعتماد عمومي در سطح جامعه هستم، اميد است جامعه پزشكي با هوشياري بتواند از درد و الام هموطنان عزيزمان بكاهد و خود را تو از مسائلي كه سعي در تخريب وجهه جامعه پزشكي را دارند دور كند.
سعيدي فيروزابادي- تهران شهريور ١٣٩٧
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: