کد خبر: ۲۰۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 07
کارشناسان ۲ ماده کوکائین و فنتانیل (fentanyl) را جزو اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر شهروندان انگلیسی معرفی کرده اند

شفا آنلاین>سلامت>انگلستان اکنون در یکی از بحرانی‌ترین زمان‌ها درطول تاریخ خود برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش جمعیت میلیونی معتادان قرار دارد.

به گزارش شفا آنلاین: مرگ و میر بر اثر استفاده از مواد مخدر در ۵ سال اخیر در انگلستان رشدی ۴۱ درصدی داشته است و بنا بر آمار‌ها به بالاترین میزان در دهه های اخیر رسیده است.

کارشناسان ۲ ماده کوکائین و فنتانیل (fentanyl) را جزو اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر شهروندان انگلیسی معرفی کرده اند.

در سال گذشته حدود ۳ هزار و ۷۵۶ مورد مرگ و میر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر قانونی و غیرقانونی در این کشور گزارش شده است.


کارشناسان اعلام کرده اند یکی از دلایل افزایش میزان اعتیاد، دسترسی راحت افراد به مواد مخدر با استفاده ازجست و جو داخل دارک وب (dark web) هاست.

در لایه‌های زیرین اینترنت در دنیا، موتور‌های جست و جوی مخفیانه‌ای در دست افراد نادرست وجود دارد که با استفاده از آنها به خرید وفروش مواد مخدر و سایر اقدام های جنایت آمیز می‌پردازند.


بیشتر معتادان<addicts> به کوکائین و سایر مواد مخدر ابتدا به صورت تفریحی، معمولاً درمهمانی‌ها و برای تفنن به مصرف این گونه مواد پرداخته اند، اما به تدریج اعتیادی سخت و درمان ناشدنی نسبت به آن پیدا کرده اند.

یکی دیگر از مواد مخدری که این روز‌ها سبب مرگ معتادان می‌شود، فنتانیل است که ابتدا در کشور بلژیک در دهه ۱۹۵۰ برای کمک به تسکین درد بیماران سرطانی توسعه یافت، اما پس از مدتی به دلیل خاصیت اعتیاد زایی خود از فهرست دارویی خارج شد.


درسال ۲۰۱۷، حدود ۲۵۲۱ مرد و ۱۲۳۵ زن به دلیل استفاده از مواد مخدر و عارضه‌های جانبی ناشی از آن درکشور انگلستان جان خود را از دست داده اند.

ازجمله خطرناک‌ترین مواد مخدر می‌توان هروئین، متادون، ترامادول، کدئین، فنتانیل، کوکائین، شاه دانه، آمفتامین، اکستازی، برخی رونگردان‌های جدید، بنزودیازپین و پاراستامول را نام برد که سبب مرگ و میر یا ابتلا به بیماری های مزمن خطرناکی<Dangerous chronic diseases> در عده زیادی از انسان‌ها درطول سال‌ها شده اند.


متخصصان اعلام کرده اند باید راهکار‌های درمانی جدید برای کمک به بیماران، ازبین بردن مواد مخدر و جلوگیری از دسترسی آسان به آن‌ها پیدا کرد.

همچنین نظارت‌های بیشتری در زمینه تجویز دارو‌های مسکن از سوی پزشکان باید انجام شود تا از تجویز بیش از اندازه دارو و ایجاد اعتیاد دربیماران جلوگیری شود.Dailymail


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: