کد خبر: ۲۰۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 07
در حال حاضر تلاش بر این است که شرکت‌های تولید کننده داروهای طبیعی و سنتی تقویت شوند ودر زمینه بررسی و صدور مجوزهای این دسته از شرکت‌ها فرایند تسریع می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به ممنوعیت ثبت و ورود داروهای طبیعی جدید از شهریور سال گذشته، گفت: تقویت تولیدکننده‌های داروهای طبیعی در دستور سازمان غذا و دارو قرار دارد.

به گزارش شفاآنلاین، مهناز خانوی با اشاره به اینکه حدود 200 شرکت تولیدی داروها و فرآورده‌های طبیعی و ۱۲۰ شرکت تولید کننده داروهای(Medications) سنتی در کشور فعال هستند، عنوان کرد:  در حال حاضر تلاش بر این است که شرکت‌های تولید کننده داروهای طبیعی و سنتی تقویت شوند ودر زمینه بررسی و صدور مجوزهای این دسته از شرکت‌ها فرایند تسریع می‌شود. همچنین این اداره کل به زودی ساز و کارهای جدیدی در راستای تسهیل فرایند بسته‌بندی گیاهان دارویی و تولید دمنوش‌های طبیعی دارویی، به منظور تقویت بازار، تولید خصوصا در شهرستان ها و مناطق محروم اعلام خواهد کرد. ‌

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی افزود: از شهریور سال گذشته عملا واردات داروهای طبیعی را نداریم، به جز تعداد محدودی که از قبل مجوز داشته که برای آن‌ها نیز سقف محدودی تعیین شده است.

مدیرکل اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز اعلام شده که در صورت امکان طراحی فرمولاسیون داروهای طبیعی مشابه فراورده‌های وارداتی، تسهیل فرایند تولید این محصولات(Products) و تقویت تولید داخل ایجاد می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: