کد خبر: ۲۰۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 07
کالاهای گروه اول وزارت بهداشت شامل دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی و بویژه داروهای بیماران صعب‌العلاج است و در این فهرست نیازهای اساسی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قرار دارند که لیست مفصلی است و چند هزار قلم را شامل می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت از اعلام لیست کالاهای اساسی گروه اول حوزه سلامت به دولت و وزارت صنعت از امروز خبر داد.

به‌گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی روز گذشته در حاشیه مراسم روز خبرنگار و در پاسخ به سؤالی درباره کالاهای گروه اول حوزه سلامت و زمان اعلام آن به دولت، گفت‌: کالاهای گروه اول وزارت بهداشت شامل دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی و بویژه داروهای بیماران صعب‌العلاج است و در این فهرست نیازهای اساسی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قرار دارند که لیست مفصلی است و چند هزار قلم را شامل می‌شود.

او گفت: در حوزه دارو حدود پنج هزار قلم و در حوزه تجهیزات(Equipment) پزشکی ۲۲ هزار قلم در فهرست کالاهای گروه اول قرار دارند. بر این اساس کار ما بسیار سخت است؛ چرا که باید تلاش کنیم همیشه چندین هزار قلم موجود داشته باشیم. برخی از این اقلام بسیار اساسی هستند که لیست‌شان را اعلام خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، ادامه‌ داد: لیست نهایی شده کالاهای گروه اول را امروز (سه‌شنبه) به وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل می‌دهیم و اعلام عمومی نیز خواهد شد.

هاشمی در ادامه‌ صحبت‌هایش درباره وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی طی چند ماه آینده گفت‌: موضوع حائز‌اهمیت این است که مردم برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و... به رنج و زحمت نیفتند و مطمئن باشند که با نظم و انضباط مشخصی این اقلام توزیع خواهد شد. در ‌عین ‌حال باید مراقب افرادی که اضطراب دارند و می‌خواهند داروها و تجهیزاتشان را برای یک سال آینده به نوعی احتکار کنند، باشیم.

هاشمی تأکید کرد: به همه اطمینان می‌دهم که همه تلاشمان بر این است که جریان تأمین و توزیع دارو(medicine)، تجهیزات پزشکی و... از یک نظم و انضباط صحیحی برخوردار باشد و از همه خواهش می‌کنم که به ما اعتماد کنند و عجله‌ای نداشته باشند؛ چرا که خود بی‌اعتمادی و عجله منجر به بی‌نظمی می‌شود و همین موضوع کار را سخت می‌کند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: