کد خبر: ۲۰۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 06
اثربخشی دستگاه‌های کربوکسی‌تراپی و مزوتراپی که با کاربرد تزریق دی اکسیدکربن و داروها زیر پوست جهت کلاژن سازی، جوان سازی، لیفتینگ و رفع چین وچروک و رفع گودی چشم شناخته می‌شوند، مورد تایید اداره کل تجهیزات پزشکی نیست
شفا آنلاین>سلامت>مدیر گروه بیوالکتریک اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: هیچ مستندی دال بر ایمنی و اثربخشی دستگاه‌های کربوکسی‌تراپی و مزوتراپی وجود ندارد و ریسک‌های تزریق دی اکسید کربن در بدن شناخته شده نیست.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر معصومه امیدوار گفت: اثربخشی دستگاه‌های کربوکسی‌تراپی و مزوتراپی که با کاربرد تزریق دی اکسیدکربن و داروها زیر پوست جهت کلاژن سازی، جوان سازی، لیفتینگ و رفع چین وچروک و رفع گودی چشم شناخته می‌شوند، مورد تایید اداره کل تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> نیست.

وی افزود: با توجه به مقالات معتبر موجود، تزریق دی اکسید کربن ممکن است موجب ایجاد حباب‌های گازی در رگ‌های خونی شود که بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث کوری شود.


 امیدوار تاکید کرد: هیچ مستندی دال بر ایمنی و اثربخشی این دستگاه‌ها وجود ندارد و ریسک‌های تزریق دی اکسید کربن در بدن شناخته شده نیست.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: