کد خبر: ۲۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 05
بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، با برنامه‌ریزی۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی قابل پیشگیری است و سازمان بهداشت جهانی طی دهه اخیر دو مرتبه شعار خود را به این موضوع اختصاص داد که نشان از اهمیت آن دارد
شفاآنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>هشتمین کنگره تخصصی و دومین کنگره بین‌المللی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: سید محمد طباطبایی‌ - معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت در این باره گفت: این دو کنگره با همت و تلاش دانشگاه علوم پزشکی ایران و حمایت انجمن کنترل عفونت و مجمع خیرین سلامت کشور و همکاری نهادهای همسو در تاریخ ۲۱ الی ۲۲ مرداد ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت افزود: همزمان جشنواره انتخاب آثار و تحقیقات برتر حوزه کنترل عفونت و کارگاه‌های تخصصی و امتیاز بازآموزی با حضور بیش از ۲هزار نفر از استادان، خیرین، مدیران و کارشناسان حوزه پیشگیری برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: این اجلاس مشترک با هدف کاهش عفونت‌های ناشی از مراقبت، خدمات سلامت و ارتقاء سطح سلامت جامعه با ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و علمی و یکپارچه‌سازی و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای فعال حوزه پیشگیری و کنترل عفونت با شعار عزم ملی جهت شکل گیری نظام یکپارچه پیشگیری و کنترل عفونت در راستای چشم انداز ۱۴۰۴ است.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، با برنامه‌ریزی۸۰ درصد عفونت‌های بیمارستانی قابل پیشگیری است و سازمان بهداشت جهانی طی دهه اخیر دو مرتبه شعار خود را به این موضوع اختصاص داد که نشان از اهمیت آن دارد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور از بدو تأسیس با هدف حل بخشی از مشکلات مردم در حوزه سلامت و جذب مشارکت‌های خیرین با کلیه سازمان‌های مردم نهاد این حوزه مرتبط و در این خصوص نیز از ابتدا با عضویت در کنگره با دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن کنترل عفونت درصدد فرهنگسازی همراه بوده است.

وی تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت کشور با ایجاد ۲۶۰ شعبه در سراسر کشور و همت خیرین تاکنون حدود ۶ هزار مرکز درمانی احداث، بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی کرده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: