کد خبر: ۲۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 19
شفا آنلاین:افراد از لحاظ توانایی بدن با هم متفاوت‌اند و نرمش‌هایی هم که برای تقویت عضلات کمر به آنها توصیه می‌شود متفاوت است اما در حالت کلی دو نرمش مفید را می‌توان برای تقویت عضلات کمر پیشنهاد کرد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد اکبری فیزیوتراپ و دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران  گفت: افراد از لحاظ توانایی‌های فردی درجات مختلفی دارند بنابراین روش‌های تقویتی برای دردها هم‌ متفاوت است.

اکبری افزود: چند روش برای تقویت عضلات کمر وجود دارد که یکی از آنها این است که ما از فرد می‌خواهیم (روی شکم) دراز بکشد و یک بالش کوتاه بین لگن و دنده‌ها قرار دهد و دستانش را کنار بدنش بگذارد و سر و سینه خود را بلند کند و به اندازه پنج تا هفت ثانیه نگه دارد و سپس اندام پایینی سمت راستش را از مفصل رانش بلند کند و دوباره سمت مقابلش را هم به همین صورت انجام دهد.

وی اذعان داشت: روش دیگر این است که از فرد بخواهیم چهار دست و پا بنشیند و در همان حالت به نوبت اندام‌های بالایی را بلند کرده و چند ثانیه نگه دارد و دوباره بر روی زمین بگذارد بهتر است بسته به نوع و شرایط فرد روزی سه نوبت و در هر نوبت بین 10 تا 20 ثانیه تکرار کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: