کد خبر: ۲۰۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 27
بیمه سلامت 60 تا 70 درصد بدهی های خود را به ‌صورت ماهیانه پرداخت می‌ کند و بیمه تأمین اجتماعی نیز متعهد شده است 60 درصد بدهی های خود را به‌ صورت ماهانه پرداخت کند
شفاآنلاین>سلامت> معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمانها و مراکز بیمه 100 هزار میلیارد ریال به بیمارستانها و مراکز درمانی کشور بدهکارند.

به گزارش شفاآنلاین،قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی قوچان افزود: بیمه سلامت 60 تا 70 درصد بدهی های خود را به ‌صورت ماهیانه پرداخت می‌ کند و بیمه (Insurance)تأمین اجتماعی نیز متعهد شده است 60 درصد بدهی های خود را به‌ صورت ماهانه پرداخت کند.

وی در باره توسعه مراکز درمانی کشور اظهار داشت: ساخت 249 کلینیک ویژه در اجرای طرح تحول نظام سلامت آغاز شد که تاکنون حدود 140 کلینیک از این تعداد به بهره ‌برداری رسیده است.

جان بابایی گفت: ساخت 40 بیمارستان در کشور در حال انجام است که انتظار داریم تا پایان سال به اتمام برسد.

افزود: نظام ارجاع نیز در برخی استان ‌ها آغاز شده است و به تدریج در تمام کشور اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: طرح پزشک خانواده نیز در روستاها اجرایی شده و در حاشیه شهرها هم با توجه به گسترده بودن آن به تدریج اجرا می شود.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی در باره شیوع بیماری وبا گفت: هیچ آماری در زمینه بیماری وبا در کشور گزارش نشده و فقط گزارش هایی از عفونت ویروسی دریافت شده که اغلب مربوط به مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری بوده است.

جان بابایی با اشاره به شیوع نوعی اسهال در یکی از استان ‌ها به دلیل مصرف آب آلوده افزود: در نوشهر استان مازندران به دلیل سهل انگاری، آب آلوده به فاضلاب در دسترس مردم قرار گرفته بود که موجب شد تعدادی از شهروندان آن شهر مبتلا به اسهال خونی شوند.

وی اظهار داشت: این بیماری 100 نفر را راهی بیمارستان کرد اما موجب مرگ‌ و میر نشد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه قوچان برای تبدیل ‌شدن به یکی از سه قطب درمانی خراسان رضوی نیاز به توسعه مراکز درمانی دارد گفت: بلوک زنان و زایمان بیمارستان این شهرستان رو به اتمام است و وزارت بهداشت(Health) برای تجهیز آن اقدام خواهد کرد.

جان بابایی افزود: بخش دیالیز و شیمی ‌درمانی قوچان نیز در حال ساخت و کلینیک ویژه آن هم در حال استفاده است اما بخش ‌های ویژه همچون NICU ( بخش مراقبت های ویژه نوزادان )باید توسعه یابد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: