کد خبر: ۲۰۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 22
اطلاعات نادرستی در مورد تمیز کردن واژن وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد حساسیت و خارش یا حتی عفونت مخمری واژن شود.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>اطلاعات نادرستی در مورد تمیز کردن واژن وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد حساسیت و خارش یا حتی عفونت مخمری واژن شود.


به گزارش شفا آنلاین:اطلاعات نادرستی در مورد تمیز کردن واژن وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد حساسیت و خارش یا حتی عفونت مخمری واژن شود.



هنگام شستشو، روی مناطق اطراف واژن تمرکز کنید

بخش های کنار و اطراف واژن نیاز به شستشو دارند ولی قسمت داخلی واژن به خوبی به صورت طبیعی تمیز می شود و نیاز به دخالت شما ندارد.

به گفته دکتر جسیکا شفرد Jessica Shepherd، متخصص زنان و استاد دانشگاه ایلینویز، واژن یک اکوسیسم سالم و پویاست که به خوبی می تواند خودش را تمیز کنید.

به طور معمول واژن داری PH حدود 3.5 تا 4.5 است ( در مقیاس صفر تا 14 )

اگر از محصولات بهداشتی برای شستشوی بدن که PH حدود 8  دارند برای شستن داخل واژن استفاده کنید توازن آن را به هم زده و باید منتظر خارش، سوزش و بوی بد واژن باشید.

بهترین روش شستن ناحیه اطراف واژن با صابون های غیر معطر است.

انتخاب صابون غیر معطر بسیار بهتر از شامپوی بدن است چون این محصولات حاوی الکل و اسانس های معطر هستند که باعث خشکی و حساسیت ناحیه واژن می شوند.

استفاده از شامپوها و صابون های معطر برای شستشوی اطراف واژن منجر به خشک شدن و خارش این ناحیه خواهد شد.

حداکثر روزی یک بار اطراف واژن را بشویید

شستشوی بیش از حد ناحیه واژ منجر به خشکی و عفونت و خارش خواهد شد.

اگر بیشتر از یک بار در روز واژنتان را می شویید فقط از آب ساده استفاده کنید.


استفاده از دوش واژن ممنوع

داخل وژن باکتری های خوب و بد زندگی می کنند که در صورت استفاده از دوش واژن برای شستشوی داخل آن این باکتری ها را از بین می برید.

سطح PH داخل واژن مشخص و بسیار حساس است.

اگر با شستشو داخل واژن، باکتری های خوب را از بین ببرید فرصت رشد بیشتری به باکتری های بد می دهید که می تواند منجر به عفوت مخمری، واژینوز باکتریایی یا انواع دیگر عفونت شود.

باید بدانید که واژن از نظر فیزیولوژیکی طوری ساخته شده که به طور طبیعی از خودش مراقبت کند بنابراین هر چه کمتر به فکر شستشوی واژن باشید بیشتر از شما متشکر خواهد بود.سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: