کد خبر: ۲۰۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
در دوره پریود ممکن است دچار سردرد شوید. اما سردرد، نفخ، گرفتگی عضلات و تغییرات خلقی تنها علائم و مشکلات دوره پریود نیستند، بلکه زندگی و رابطه جنسی شما نیز تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرد.
شفا آنلاین>سلامت جنسی> رابطه جنسی در دوره پریودی معمولا توصیه نمی شود، اما در این مطلب نکاتی بیان می شوند که به برقراری رابطه جنسی در دوره پریود کمک می کند.


به گزارش شفا آنلاین:در دوره پریود ممکن است دچار سردرد شوید. اما سردرد، نفخ، گرفتگی عضلات و تغییرات خلقی تنها علائم و مشکلات دوره پریود <Period period>نیستند، بلکه زندگی و رابطه جنسی شما نیز تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرد.

اما واقعا لازم نیست رابطه جنسی را در دوره پریود به طور کامل فراموش کنید. در این دوره ممکن است نگران مسائل مختلفی باشید، از جمله اینکه : رابطه در دوره پریود دردناک نیست؟ اگر بوی بدی بدهم چه؟ و ....

دکتر لورن استرچر Lauren Streicher متخصص زنان و زایمان در دانشکده Northwestern در این باره می گوید: برقراری رابطه جنسی در دوره پریود از دیدگاه سلامتی مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند و این مسئله با ترجیح شخصی فرد در ارتباط است.

به هر حال خطراتی در رابطه با این مسئله وجود دارد که قبل از شروع رابطه جنسی در دوره پریود باید با این خطرات آشنا شوید. در ادامه به نکات مهمی در این باره اشاره می شود و همچنین نکاتی در مورد آمادگی برای رابطه جنسی در دوره پریود بیان می شود.

در دوره پریود اغلب میل جنسی خانم ها افزایش پیدا می کند که به دلیل افزایش هورمون های استروژن و تستوسترون رخ می دهد. به علاوه خون موجود در واژن مانند یک لوبریکانت یا روان کننده عمل می کند که در نتیجه فرد راحت تر به ارگاسم می رسد.

به علاوه در برخی خانم ها رابطه جنسی در پریودی به بهبود دردها و گرفتگی های قاعدگی کمک می کند، که البته این مسئله نیاز به بررسی های بیشتری دارد اما به هرحال در برخی خانم ها بهبود علائم قاعدگی بعد از رابطه جنسی مشاهده شده است.


آیا در دوره پریود هم ممکن است باردار شوید؟

بله. بسیاری از خانم ها تصور می کنند خونریزی از واژن مانع از بارداری می شود و با وجود رابطه جنسی در دوره پریود نگران بارداری نیستند. گرچه این مسئله اغلب درست است، اما همیشه اینطور نیست و لازم است احتیاط کنید.

اسپرم تا 5 روز می تواند در بدن زن زنده بماند، اگر رابطه جنسی در روزهای آخر پریود باشد و تخمک گذاری شما زود انجام شود، طی 4 یا 5 روز بعد از آن احتمال بارداری وجود دارد. بنابراین نمی توان کاملا مطمئن بود که رابطه جنسی در دوره پریود باعث بارداری نمی شود.

به علاوه برخی خانم ها در دوره تخمک گذاری خونریزی می کنند و این خونریزی را با پریود اشتباه می گیرند و در نتیجه در شرایطی که بدن بیشترین آمادگی برای باروری را دارد رابطه جنسی محافظت نشده برقرار می کنند.


بیماری ها و عفونت های مقاربتی در دوره پریود
کاندوم,پیشگیری از بارداری

اعتقاد اکثر مردم این است که احتمال بروز عفونت ها و بیماری های مقاربتی در دوره پریود افزایش پیدا می کند، چرا که دهانه رحم باز است تا اجازه خروج خون از رحم داده شود. از آنجایی که بیماری هایی مانند سوزاک یاگونوره gonorrhea وکلامیدیا chlamydia عفونت های بالا رونده هستند، هر چیزی که به آنها کمک کند در رحم به سمت بالا حرکت کنند، می تواند احتمال انتقال آنها و ابتلای فرد را افزایش دهد – البته موارد بیان شده نظریه و تئوری هایی هستند که بیان می شود. اثبات این نظریه ها نیاز به بررسی های بیشتری دارد.



به هرحال خطر انتقال بیماری ها و عفونت های مقاربتی در خارج از دوران پریود هم وجود دارد و کم بودن خطر انتقال بیماری قبل و بعد از پریود به معنای نبودن خطر نیست. توصیه می شود از روش های پیشگیری و محافظتی معمول استفاده کنید.

رعایت بهداشت در زمان برقراری رابطه جنسی یکی از مهم ترین مسائل است که این مسئله در دوره پریود اهمیت بیشتری پیدا می کند. به یاد داشته باشید که در زمان برقراری رابطه نباید از تامپون استفاده کنید. سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: