کد خبر: ۲۰۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 22
خدمت خوب در حوزه دندانپزشکی، خدمت با کیفیت و در زمان مناسب است تا مانع از ایجاد هزینه های دیگر شود. این دیدگاه، هم نگاهی بهداشتی و هم نگاهی درمان محور به این حوزه است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌ها به مشکلات حوزه دهان و دندان ارتباط دارد، گفت: سامانه ۱۹۰ شنوای شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی است.

به گزارش شفا آنلاین،  علیرضا عسگری در نشست سراسری روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: خدمت خوب در حوزه دندانپزشکی(Dental)، خدمت با کیفیت و در زمان مناسب است تا مانع از ایجاد هزینه های دیگر شود. این دیدگاه، هم نگاهی بهداشتی و هم نگاهی درمان محور به این حوزه است. اگر مردم خدمات با کیفیت و در زمان مناسب دریافت کنند، از بسیاری از هزینه ها ناشی از بیماری های آتی جلوگیری می شود.

عسگری با بیان اینکه یکی از مشکلات قابل توجه در حوزه دندانپزشکی، عدم وجود مدیریت واحد و یکپارچه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظارت ها در تهران همچون شهرستان ها با رویکردی مثبت دنبال می شود. این نظارت ها به هیچ عنوان به معنی نادیده گرفتن خدمات این حوزه نیست، بلکه دیدگاه در این زمینه اصلاح امور و ایجاد ذهنیت درست میان مردم و ارائه دهندگان خدمت و حذف تخلفات است.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی(Accreditation) امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه ١٩٠همچنان شنوای درخواست ها و شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی نیز هست، تصریح کرد: در مجموع، سه انتظار از مسئولین این حوزه وجود دارد؛ اول اینکه محور حرکت باید به سمت ایجاد مدیریت واحد باشد. دوم آنکه باید روسای دانشگاه ها و معاونین آنها در یک تکلیف وجدانی و فراتر از آیین نامه، امر نظارت ها در حوزه دندانپزشکی را حمایت و پیگیری کنند. انتظار سوم نیز، این است که از طریق سامانه 190، شکایات شنیده و دنبال شوند، چراکه این موضوع هم به نفع مردم و هم به نفع سیستم ارائه خدمات برای ایجاد فضای اعتماد میان مردم و ارائه دهندگان خدمت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: