کد خبر: ۲۰۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
آتش‌ سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد از توابع پیرانشهر به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی ۱۵ آذر ۱۳۹۱ رخ داد که ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند و دو دانش آموز جان خود را از دست دادند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعتراض دختران شین آبادی به روند درمانشان گفت: این افراد درگیر حادثه غمباری شده اند که عوارض بسیاری به همراه دارد و برای کاهش آن برخی بیش از 50 بار با تعرفه دولتی عمل جراحی شده اند.

به گزارش شفا آنلاین، سید «حسین قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت روز پنجشنبه در جریان مراسم افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی برکت شهید ستاری شهرستان در جمع خبرنگاران توضیح داد: حادثه آتش سوزی عوارض سوختگی بسیاری به همراه دارد که نه فقط در داخل کشور بلکه در هیچ جای جهان قابلیت بازگشت به حالت اول را ندارد.

وی افزود: ترمیم سوختگی ناشی از آتش سوزی گاه به ده ها عمل جراحی پلاستیک(Plastic Surgery) نیاز دارد و وزارت بهداشت برای برخی از این افراد حتی تا بیش از 50 عمل جراحی با تعرفه دولتی انجام داده است.

قاضی زاده هاشمی از خانواده این دختران خواست با اعتماد به پزشکانی که تاکنون در روند درمان این افراد حضور داشته اند کار درمان را به افراد متخصص داخلی بسپارند.

وی بیان کرد: برخی از خانواده های این دختران درخواست اعزام به خارج از کشور را دارند که اعضای شورای پزشکی این کار را به صلاح نمی دانند.

وزیر بهداشت افزود:درمان این افراد به خدمات متعددی نیاز دارد که در خارج از کشور نیز نمی توانند همه این خدمات را دریافت کنند؛ در صورتی که در داخل تمامی اقدامات لازم قابل اجراست.

وی گفت: برخی بیماران که اصرار به اعزام به خارج از کشور داشتند از این محل متضرر شده اند بنابر این باید به امکانات مناسب موجود در کشور اعتماد کرد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ارائه خدمات درمانی تنها بخشی از مسائلی است که این دختران با آن درگیر هستند، وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول و متولی اصلی رسیدگی به این افراد باید مسائلی مانند بیمه و اشتغال(Employment) آنان را پیگیری کند.

وزیر بهداشت در ادامه این گفت وگو همچنین با اشاره به کمبود مرکز تروما در جنوب شرق تهران، به امضای توافق نامه وزارت بهداشت با بنیاد مستضعفان برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی در این بخش از استان تهران خبر داد.

قاضی زاده هاشمی گفت: این بیمارستان 540 تختخوابی در منطقه 15 به عنوان مرکز تروما ( مرکز درمان حوادث ناشی از ضربه دیدگی ناشی از تصادف یا نزاع) در جنوب تهران احداث می شود.

وی افزود: این بیمارستان جایگزین بیمارستان یکصد تختخوابی مردم وابسته به بنیاد مستضعفان و عملیات اجرایی آن در دهه کرامت آغاز می شود.

وزیر بهداشت امروز برای افتتاح بیمارستان شهید ستاری برکت قرچک که با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی شده و نیز کلنگ زنی ساخت ساختمان بیمارستان مفتح ورامین به جنوب شرق تهران سفر کرده بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: