کد خبر: ۲۰۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
عملیات ساخت این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع و زیربنای ۸ هزار متر مربع از شهریور ماه سال ۹۰ آغاز شده بود
شفا آنلاین>سلامت>بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته و تجهیز شده است، با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و همچنین رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به بهره برداری رسید.

به گزارش شفا آنلاین، عملیات ساخت این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع و زیربنای ۸ هزار متر مربع از شهریور ماه سال ۹۰ آغاز شده بود.

در سال ۹۴ تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امضا و مقرر شد این ستاد در ساخت و تکمیل ۱۰ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۱۳۹۳ تخت بیمارستانی در مناطق محروم کشور مشارکت کند و این بیمارستان نیز یکی از این ده پروژه بود.

 ظرفیت این بیمارستان در زمان آغاز عملیات ساخت، ۶۴ تخت در نظر گرفته شده بود که با توجه به کمبود تخت های بیمارستانی در این منطقه از کشور، تصمیم بر تکمیل بیمارستان با ۹۶ تخت بیمارستانی(Hospital bed) گرفته شد.

 به گزارش وبدا، برای ساخت این پروژه ۳۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۲۲۰ میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت و ۱۱۵ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت تامین اعتبار شده است.

 بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک دارای بخش هایی مانند اورژانس(Emergency)، جراحی عمومی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، داخلی، دیالیز، مراقبت های ویژه ICU، CCU و NICU، زایشگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه و درمانگاه است

همچنین عملیات ساخت بیمارستان جدید ورامین با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و همچنین رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز شد.

این بیمارستان با مشارکت وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  در بخشی از بیمارستان فعلی بیمارستان شهید دکتر مفتح ساخته می شود.

ظرفیت بیمارستان جدید ورامین، ۳۵۰ تختواب خواهد بود.
دکتر آقاجانی در حاشیه آغاز عملیات ساخت این بیمارستان با اشاره به محرومیت شدید ورامین از نظر دسترسی به خدمات درمانی، گفت: در شهرستان ورامین بر اساس آخرین سرشماری، ۳۲۰ هزار ایرانی و تعداد زیادی تبعه بیگانه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شهید بهشتی گفت: در شهرستان ورامین، به ازای هر هزار نفر، ۰.۳ تخت بیمارستانی وجود دارد که متوسط کشوری این شاخص، ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر است.

وی یادآور شد: خوشبختانه این بیمارستان با ظرفیت ۳۵۰ تخت بیمارستانی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته می شود تا بخشی از مشکلات درمانی مردم این منطقه کاهش پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: