کد خبر: ۲۰۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 2018July 17
افراد بالغ به دلایل مختلف از جمله ترومای روحی- روانی و فیزیکی، انسداد مجاری ادراری، بزرگی پروستات، ابتلا به دیابت بی‌مزه و مثانه عصبی دچار شب ادراری می‌شوند.
شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص اورولوژی با تاکید براینکه شب ادراری در افراد بالغ نیاز به درمان دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه شب ادراری در این دسته افراد علل مختلفی دارد، باید مورد معاینه و بررسی دقیق قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:سیاوش فلاحتکار با بیان اینکه افراد بالغ نیز دچار شب ادراری می‌شوند، گفت: افراد بالغ به دلایل مختلف از جمله ترومای روحی- روانی و فیزیکی، انسداد مجاری ادراری، بزرگی پروستات، ابتلا به دیابت بی‌مزه و مثانه عصبی دچار شب ادراری می‌شوند.


این پروفسور اورولوژی افزود: درمان شب‌ ادراری در افراد بالغ بسیار سخت‌تر از کودکان است؛ زیرا در کودکان ممکن است مشکل شب ادراری با تکامل سیستم عصبی خود به خود برطرف شود اما در افراد بالغ ابتدا تشخیص علت به درستی انجام و سپس مداخلات درمانی آغاز شود.

وی با بیان اینکه اگر در بالغین شب ادراری بیش از یک‌بار تکرار شود باید مورد بررسی پزشک قرار گیرد، خاطرنشان کرد: گاهی افراد به دنبال تنش‌های روحی و یا عوامل گذرا دچار شب ادراری می‌شوند که اگر این مساله فقط یک بار رخ دهد جای نگرانی ندارد اما در صورت تکرار باید حتما فرد تحت بررسی‌های دقیق پزشک قرار بگیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: درمان شب ادراری در افراد مختلف متفاوت است و این امر بستگی به علت بروز دارد که گاه ممکن است فرد تحت درمان‌های دارویی و یا جراحی قرار بگیرد.آنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: